1 Aralık 2011 Perşembe

BALIK SOFRAM ve MISIR EKMEGİM

Geçen gün yemege gelen arkadaşlarımız için hazırladıgım bir sofra.Aslında söz konusu balık sofrası olunca ben mezeler konusunda biraz kendimi yetersiz hissederim.Ne yapacagımı ve balık ile hangi mezenin daha uyumlu olduguna bir türlü karar veremem.Bunun sebebi balıga çok düşkün olmamamdan kaynaklanıyor.Ama sözkonusu misafir olunca çeşitli mezelerle sofrayı zenginleştirmek gerekiyor bence.Arkadaşlar çok memnun kaldı çeşitlilikten dolayı buda bana yeter.Mısır unu ekmegine gelince daha önceden birkaç tarif denemiştim ama sonuçtan hiç memnun kalmamıştım.Balıgın yanına kesinlikle mısır ekmegi yapmalıyım diye karar verdigimde yeniden hummalı bir araştırma içinde buldum kendimi.Ve vardıgım nokta daha dogrusu blog Müge'nin blogu oldu.Sonuç gerçekten güzeldi.Yani yumuşacık insanın bogazında kalmayan bir mısır ekmegi elde ettim.Bu arada balık soframda neler mi vardı?
MISIR EKMEGİ TARİFİ:
  • 2 su bardagı mısır unu
  • 1 su bardagı beyaz un
  • 1/2 su bardagı zeytinyagı
  • 1,5 su bardagı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşıgı tuz
Bütün malzemeleri derin bir kapta karıştırıyoruz.Koyu kıvamlı bir hamur olacak.Ve önceden 180C ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişiriyoruz.(fırınların pişirme süreleri degişebilir siz arada kontrol edersiniz.)Çıkardıktan sonra ılınınca dilimliyoruz.
Afiyet olsun.

20 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

balık sofrasında olması gereken her şey var çok da başarılı olmuş:) roka ve balık daha ne olsun.. ellerine sağlık sevgiler

Erguvan Vakti dedi ki...

Güzel bir sofra,balık yanında aranılanlar var zaten,daha ne olsun,ellerine sağlık:)

olsada yesek suzan dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel bir sofra olmuş gerçekten...

Unknown dedi ki...

Off og Eylemcim,bu sofra tam benlik olmuş,epeydir de balık yemiyorum,şöyle dalıveresim geldi avakado ezmesinden başlayarak :)
Hepsi birbirinden özel lezzetler,emeğine sağlık..
Şifa dolu günler olsun..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ellerinize sağlık, bende bu akşam misafirlerime bir balık menüsü hazırlayacaktım. Yanına neler yapsam derken yazınızı gördüm. Çok güzel fikirler verdiniz bana. Bende blog dünyasına yeni girdim. Desteklerinizi bekliyorum. :))

hayatreceli dedi ki...

süperrr afiyetler olsun ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor:)
sevgiler:)

*kelebekana*-* dedi ki...

yumurta yokmu ??tarifi yazıyorum ...teşekkürler ..

Limon çiçekleri dedi ki...

Eylemciğim,nefis bir balık sofrası olmuş ellerine sağlık.Mısır ekmeği ve avakado ezmesini alıp kaçıyorum ben...akşama bendede balık var ama senin kadar marifetli olup mısır ekmeğini denemeye cesaret edemiyorum açıkçası...

marifet ellerimizde dedi ki...

eylem benım kocişte lazz......bayılırlar balıga ve mısır ekemgıne..ellerıne saglık senınkıler harıka olmussss

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik. Balik sofrasi icin oldukca guzel bir sofra.

Sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Balığın yanında mısır ekmeğini sıcak sıcak yemeğe bayılırım.Ellerine sağlık.Sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

süperr bir sofra olmuş..ekmekte nefis görünüyor..ellerine sağlık sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

vallahi sofranın hakkı verilmiş Eylemciğim..

afiyetle canım.

çeşnici Handan dedi ki...

Sofran harika olmuş Eylemcim herşey nefis mısır ekmeğinde süper ellerine sağlık canım.

İnci Yemek dedi ki...

Mükemmel bir balık sofrası olmuş eylemciğim, ellerine emeklerine sağlık canım:) bayıldım doğrusu sofranın tamamını listeme aldım :)
öperim seni mutlu haftalar dilerim...

Tümay Öztürk dedi ki...

canım harika bir dofra olmuş. Ellerien sağlık. Mısır ekmeğine de bayılırım.

kalpkurabiye dedi ki...

nefis bir menüü:))
ellerinize sağlık yanına bir de kırmızı pancar salatası:)

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor mısır ekmegın ,ohhh kokusu sarmıs mutfağı.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Mısır ekmeği artık benim mutfağımın bir parçası oldu diyebilirim:)Sofra nefis ellerine sağlık Eylemcim

Cafe Gusto dedi ki...

balık ve mısır ekmeği tek eksik faulye turşusu kavurması (karadenizliyim de:)) mısır ekmeğini yoğurtla yemeye bayılırım.Ellerine sağlık..