25 Mayıs 2011 Çarşamba

DOMATES KABUGUNDAN SALÇA YAPIMI

Hiç duymuşmuydunuz bilemiyorum ama ben annemden ögrendigim günder beridir domates kabuklarımı biriktirmeye başladım.Ben yemeklerde bol domates kullanmayı severim o yüzden domates kabugu çok olur benim mutfagımda.Hep ziyan oluyorlar diye üzülüyordum.Çare çare diye ararken annem yetişti imdadıma.Bu hafta pazartesi pazarında domatesin kilosunun 50 kuruş oldugunu görünce 4 kilo kadar domates aldım ve kış için(baya erken oldu farkındayım ama şimdiden başlamak iyi olur diye düşündüm.Çünkü eşime bir kerede 50 kilo domates alıp kışlık yapacagım dedigimde çok bozuluyor.Bozuluyor ama kışında afiyetle yiyiyor)kavanozladım.Baktım bir sürü kabuk birikmiş acil yardım ekibim olan annem ve ablamı aradım.Annem bana salça yap kızım deyince başladım yapmaya.4 kilo domatesin kabuklarından yukarıda gördügünüz kadar salçam çıktı.Deger mi derseniz bence deger çünkü kendim yaptım ve katkı malzemesi kullanmadım.Bu kadarı bile degecegini gösteriyor bana.Eger bir kerede bu kadar domates kabugunuz olmazsa dogradıgınız domates kabuklarını iyice yıkadıktan sonra temiz bir buzdolabı poşetine koyup buzluga ve buzdolabına koyarsanız aynı sonucu alırsınız diye tahmin ediyorum.İşte tarif:
DOMATES KABUGUNDAN SALÇA TARİFİ:
  • 4 kilo kadar domates kabugu rendesi
  • yarım çay bardagı su(koymayabilirsinizde)
  • 1 çay kaşıgı kadar kalın tuz(turşu tuzu veya normal sofralık tuz)
İlk önce domateslerimizi soymadan önce iyice yıkıyoruz ki sonradan yıkamak zorunda kalmayalım(vitamini gitmesin)Kabuklarımızı derince bir tencereye alıyoruz ve üzerine yarım çay bardagı suyu ekliyoruz ve ocagın altını açıp tencereyi kapagını kapatıp kaynamaya bırakıyoruz arada karıştırıyoruz.İyice kaynayan domates kabuklarımızın üzerine 1 çay kaşıgı tuzumuzu ekliyoruz ve karıştırıyoruz.Kabuklar iyice ezilmeye başlayınca ocaktan alıp ılınmaya bırakıyoruz.Ilınan kabuklarımızı kevgire alıp altına tencereyi yerleştiriyoruz.ister elinizle ister kaşıgın arka kısmı ile bütün suları çıkıp posası kalana kadar eziyoruz.Çıkan suyumuzu küçük bir tepsiye alıp balkona güneşe koyuyoruz.Bu aşamada üstüne ince bir tülbent örterseniz toz girmez.Ben arada karıştırmak suretiyle 1 gün güneşte beklettim.İlk başta sıvı olan su 1 günün sonunda katılaşmıştı.Sonra salçamı küçük bir kaba aldım.Ve buzdolabına kaldırdım.Hepsi bu. 
Afiyet olsun.

22 yorum:

Unknown dedi ki...

Atılmayıp değerlendirilen herşey bence çok ama çok kıymetli ellerine emeğine sağlık

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım ne güzel olmuş ellerine sağlık tabiii misgibi yemekler yapıp önlerine koyunca bayılırlar, beyler böyle ev yapımı olunca lezzetli oluyor işte
afiyetle yiyin hayatım

Gülcan dedi ki...

çok güzel bir değerlendirme ellerinize sağlık genelde atılır .sevgiler.

Unknown dedi ki...

MAŞALLAH EYLEMCİM İYİ ÜŞENMEYİP UGRASMISSIN AMA ATILMAK YERİNE BÖYLE DEĞERLENDİRMEK HARİKA BİR FİKİR OLMUŞ BENCE ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

mine dedi ki...

aaa ne güzel fikir samsun'da yeni yeni domates almaya başladım yaza deneyeceğim çok teşekkür ederim

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

çokm ekonomik ve bence hepimizin yapması gereken şeylerden annenizinfikrine ve sizin de ellerinize sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık...sevgilerrrr...

Unknown dedi ki...

İlginç hiç aklıma gelmez.

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika fikir, ellerine sağlık. Donmuş kabuklar işe yararsa kabukları biriktirmeye başlayalım.
Sevgiler....

Unknown dedi ki...

Cok güzell... Sagolasin Eylemcigim... Bundan sonra bol bol kulaklarin cinlayacak senin..:) Sevgilerimle,

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
seni kutluyorum.Bayıldım bu fikrine. Hem değerlendi, hem de son derece sağlıklı bir şey elde ettin.
Rengide nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

EYLEMCİM NE GÜZEL BİR FİKİR:)AFİYETLE YİYİN,BEN DE DOMATES RENDESİ YAPIP ŞİŞELİYORUM TEMİZ VE LEZZETLİ OLUYOR.

ahter demir dedi ki...

eylem hanımcığım süpersin vallahi harika bir görüntüsü var...

Cafe Pepela dedi ki...

Eylemim,
Harika bir fikir bu!!
İnan , uzun zamandır domates kabukları ile ne yapabilirim diye düşünmekteydim. En uygun vaktimde deneyeceğim inşaAllah.
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Adsız dedi ki...

ben de yapmadım ama şimdi okuyunca bir deneyeyim dedim. inşallah güzel olurr..

irem dedi ki...

Domates kabuklarımı biriktirdim ben de yapıcam. Özellikle pizza, makarna sosu ve çorbalarda harika olucak gibi görünüyor. Teşekkürler fikir için.

Adsız dedi ki...

aynı tarifi güneşte kurutamayanlar bez bir torbaya koyup suyunu süzdürerek yapabilirler,ben su ve tuz koymadan domatesin kabuklarını kaynatıp,suyunu çektiriyorum kevgirden geçirdikten sonra buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya atıyorum sevgiler...

Adsız dedi ki...

maşallah çok hoş olmuş bende böyle yapıp buzluk küplerinde donruruyorum ve yemeklerime 1 veya 2 küp katıp inanılmaz bir lezzet katıyorum:):):)

Eelcora dedi ki...

Paylaşım için tesekkurler. Bugun denedim çok güzel oldu hemde ziyan olmadı :)

Eelcora dedi ki...

Paylaşım için tesekkurler. Bu gün denedim çok güzel oldu, hemde ziyan olmadı :)

Adsız dedi ki...

Bende denedim cok guzel oldu teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

Kevgir yerine blendırdan geçirsek olurmu