15 Ağustos 2011 Pazartesi

FIRINDA PATLICAN KEBABI

Güzel şehrimiz Gaziantep yöresine ait bir yemekle aranızdayım.Tabii ki yemegin aslı mangal ateşinde pişenidir.Ama eldeki imkanlar dahilinde fırında pişen bir yemek oldu.Ama emin olun lezzetinden birşey kaybetmedi.Annem biz küçükken mahalle fırınına gönderir pişirtirdi.O akşam bizim için bayram gibi geçerdi.Zira ben patlıcanın bu haline bayılıyorum.İşte tarif:
FIRINDA PATLICAN KEBABI TARİFİ:
  • 500 gr.orta yaglı kıyma
  • 1 kg.patlıcan
  • 4-5 adet domates
  • 7-8 adet yeşil biber
  • 6 adet arpacık sogan
  • 2 diş sarımsak
  • tuz,karabiber,kırmızı toz biber
Üstüne sos için:
  • 1 yemek kaşıgı domates ve biber salçası
  • az sıvıyag
  • tuz,karabiber
  • yarım çay bardagı sıcak su
İlk önce köfteleri yapmakla başlayalım.Kıymayı derince bir kaba aldıktan sonra içine tuz,karabiber,kırmızı biberi ekleyip güzelce yoguruyoruz.İyice yogurun ki baharatlar kıymanın her tarafına yayılsın.Kıymayı bir süre buzdolabında agzı kapalı olarak bekletin.Patlıcanları yıkadıktan sonra kalın halkalar halinde kesin ve tuzlu suda 30 dakika bekletin.Daha sonra tuzlu sudan çıkarıp bol su ile yıkayın.Köftelerimizi buzdolabından çıkarıp ceviz büyüklügünde parçalar koparın.2 patlıcan halkasının arasına köfte yerleştirin.Ve bu işlemi bütün patlıcanlar için uygulayın.Yani tepside sırası ile bir halka patlıcan bir köfte diye sırayla dizmeniz gerekiyor.Tepsinin ortasındaki boş yere yıkayıp dörde böldügünüz biberleri ve domatesleri koyun.Üstüne arpacık soganları ve sarımsakları ekleyin.Sosu için salçayı 1 çay bardagı ılık suda iyice ezin içine baharatlarını ve az sıvıyagını ekleyip iyice karıştırın ve tepsideki patlıcanların üstüne dökün.Eger bol sulu olsun derseniz sossundaki su oranını çogaltabilirsiniz.Tepsinin üzerine alimünyum folyo kapatın bir süre bu şekilde pişirin sonra folyoyu alıp bir miktarda öyle pişirin.Önceden 200C ısıtılmış fırında patlıcanlar ve köfteler iyice pişene kadar tutun.

56 yorum:

gülcan dedi ki...

Ellerine sağlık patlıcanı çok severim ama görüntüsünüde böyle mükemmel görünce bayıldım valla bu tepsiyi böyle alma imkanım varmı acaba siz kendinize bir daha yaparsınız

otomatikkepce dedi ki...

Öyle canım çektiki anlatamam çok nefis görünüyor ellerine sağlık
hülya

Limon çiçekleri dedi ki...

Eylemciğim,gece kilo alıyorum diye sahura kalkmadım.Şu an hastanedeyim ve sıra bekliyorum.Açlığımın safhasını anlatamam:))Birde blogunda böyle muhteşem bir resim görünce....Ay ben çok fena oluyorum yaa!

yeşim dedi ki...

fırındada mükemmel olmuş.ellerine sağlık canım.hayırlı iftarlar.

xcelis dedi ki...

Eylem Abla sennn naptın böyle yaaa =) Ne yaptın yaa =) bence yemeliyim şoklayıp saklayalım insan bunu bozamaz kıyamaz ya Eline koluna sağlık afiyetler olsun

Egeden Tarifler dedi ki...

Harika görünüyor, elinize sağlık.Benim de çok sevdiğim bir yemektir.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Süper gözüküyor ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

bende patlicanin her cesidini seven biri olarak buzdolabinda bekleyen patlicanlari bu nefis tarifinle yarin icin iftara yapmayi düsünüyorum iyiki girmisim bloguna yarinki yemegim hazir

pembe kekik dedi ki...

Tek kelimeyle harika.Ellerine sağlık canım.Çok güzel görünüyor:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

oy oy oy ... inan dilim tutulu yutkundum şöyle bir. Eylem cim döktürmüşsün canım
ellerine sağlık tarif alındı
sevgiler canım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok nefis görünüyor eline sağlık canım ...

KİZHATCE dedi ki...

hayırlı ramazanlat eylemciğim,eline sağlık,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine emeklerine saglik hayirli iftarlar afiyet olsun .Sevgiler öptüm♥♥♥

bırtutamkekik dedi ki...

muhteşemm bir görüntü eylemim:)
ellerine sağlıkk...
sevgiler...

LeylaK dedi ki...

eyvah eyvah ama bu feci bişey olmuş. yemeye kıyar insan bunu. ellerine sağlık Eylem.

Behiye Sönmez dedi ki...

offf eşim bu yemeğe bayılır,o da Urfada okumuş orada da çok sık yaparlarmış bu yemeği ve dediğin gib fırına gönderirlermiş pişmesi için..
ama senin yaptığın da harika olmuş ellerine sağlık :)
bende yapıyorum ama böyle güzel kızarmıyor..

Unknown dedi ki...

O suyuna ekmeği suyuna bandıra bandıra yemek sonrada köftesinden,patlıcanından doya doya yemek istiyoruuuum.

Süper görünüyor.
Ellerine sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

çok severim çok,ne güzel olmuş,ellerıne sağlık canım,sevgiler...

olsada yesek suzan dedi ki...

harika olmuş canım ellerine sağlık..

ebru dedi ki...

canım ellerine sağlık harika olmuş patlıcanlar.

bu blogları çok seviyorum ne yapayım derdine birebir..

yarın gelen misafirlerim için deneyeceğim.

pelince dedi ki...

Şahane olmuş şahane.. bizde yaparız ama sos olmadan fırına veririz .. patlıcan olsunda ne olursa olsun :)
afiyet olsun..

Maria Pepeldjiyska dedi ki...

Super!

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis bir görüntü harika bir tat olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Eylemcim bu görüntü bile bana yetti..Ellerine sağlık

tarifküpü dedi ki...

Ellerine sağlık.Uzun zamandır yapmadığım bir tarifti bu.Tekrar sayende hatırladım...Sevgiler

Tuğba dedi ki...

Oy oy görüntüsü yeter ellerine sağlık.

Tuğba dedi ki...

Oy oy görüntüsü yeter ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Görüntü harika kokusu buraya geldi inanki,patlıcanın her hali çok lezzetli.

Ellerine sağlık canım benim.

sana da yorum bırakamıyordum,diğer arkadaşlarda düzeldi sorun umarım sana da ulaşır yorumum.

Hayırlı ramazanlar,

sevgilerimle...

muhabbetsofrasi dedi ki...

oyy oyyy

çok iştah açıcı :)

ebru dedi ki...

daha önceki yorumum da deneyeceğimi söylemiştim. dün denemek nasip oldu.

Harikaydı yumuşacık parlıcanlar ve hafif acılı suyu ile müthişti.

tekrar paylaşımın için teşekkürler..

Maria Pepeldjiyska dedi ki...

Tarifi fikir için teşekkürler, burada benim Patlıcan-kebap bulunuyor:

http://colourmagicp.blogspot.com/2011/09/blog-post_23.html

Bulgaristan selamlar
Maria

Ozlem dedi ki...

Ben patlucan sevmem ama bu super gorunuyor ya. Ben aralarina patates koyup deneyecegim.

Narsistanbul dedi ki...

meraba, tarifi denyeceğim misafirlerim için. bu yemeğe bi menü nasıl oluşturulur? mercimek çorbası- patlıcan kebabı-teratür-közde biber salatası vb? biberli ekmek?yanına en güzel ne gider? selamlar

Adsız dedi ki...

şuanda fırına attım pişmesini bekliyorum. :)Teşekkürlerr

Adsız dedi ki...

Benimde fırında su anda ama ben kıymasına sadece tuz ve karabiber ekliyorum kıyma yaglı olunca daha güzel oluyor urfalıyım bu aradaaa

Adsız dedi ki...

Fırında pişiyor inşallah güzel olmuştur eşimde işten geldi açlıktan ölüyoruz:)

Fransali Gelin dedi ki...

senin et yemeklerine bayiliyorum valla, ellerine saglik

Unknown dedi ki...

harika gözüküyor ellerinize sağlık. bugün kesinlikle deneyeceğim bu tarifi.

Adsız dedi ki...

SÜPER OLDU BAYILDIK BİR TEPSİYİ 3 KİŞİ BİTİRDİK TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

selamlar tarif arıyordum görüntü süper şuan deniyorum görüntü gibi tadıda güzel olacak eminim paylaşım için tşkrler ellerine yüreğine sağlık

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık ben de bugün yaptım iftar için harika oldu görüntüsü tadı da öyledir eminim :)

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Geçen hafta Cuma günü iş çıkışına yakın aklıma düştü patlıcan kebabı ve internette araştırırken sizin sayfanızdaki bu enfes tarife rastladım ve hemen çıktısını aldım. C.tesi istar için yaptım. Evdekiler parmaklarını yediler. Tarif için teşekkürler..
Bu arada ben de yeni bir Blog açtım. "Evinin Gurmesi" ziyaret ederseniz sevinirim.
Sevgiyle kalın..

Unknown dedi ki...

Yemek Gaziantep'e değil Şanlıurfa'ya aittir. Şehirler birbirine çok yakın olduğu için yanlış biliniyor olabilir fakat doğru şekilde bilgilendirmekte fayda var.

Adsız dedi ki...

Eylem Hanım,görüntü mükemmel.Bu akşam,sayenizde gözümüz de karnımız da mükemmel doyacak.Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Ellerinize emeğinize sağlık eminim tadı da görüntüsü kadar güzeldir...yalnız sosu sadece patlıcanlara mı döküyoruz eğer öyleyse patlıcanları sosa bulayıp dizsek nasıl olur acaba? Bi de folyoyla ve folyosuz kacar dakila durması lazım cevap yazardanız cok mutlu olurum eylem hanım

Unknown dedi ki...

sosu bütün malzemleri tepsiye dizdikten sonra hepsinin üstüne döküyoruz.üzerine eklediginiz domatesde sulanacagı için fazla sos dökmeyin bence.folyolu hali için 15-20 dakika diyecegim ama siz bence arada açıp patlıcanlar yumuşamış ise folyoyu açın derim.folyosuz hali ile patlıcan ve etler iyice pişene kadar kalacak.fırın ısıları birbirinden farklı oldugu için süre veremiyorum.şimdiden afiyet olsun umarım begenirsiniz.

Unknown dedi ki...

Ya benim alemin yo folyom yok kullanmassam olurmu acaba

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler bu sitede de yararlı bilgiler var bir bakın : http://www.nasil.com/patlican-kebabi-nasil-yapilir-4160

Unknown dedi ki...

Merhaba çok bilmişlik yapmak istemem ama patlıcanlı kebap yaparken kıymanın içine mutlaka kuyruk yağı koymak gerekiyor aksi taktirde patlıcanlı fırın kebabı değil patlıcanlı fırın köfte oluyor yemeğimiz.

Kış ayları için 1 kg kıymaya 500-600 Gr kuruk yağı yaz ayları için ise 300-400 Gr arası kuyruk yağı tam oluyor. Bu akşam yapacağım:)

Unknown dedi ki...

Alüminyum folyo kullanmadan nasıl yapabiliriz zararlı olduğu için kullanmak istemiyorum

Unknown dedi ki...

yaglı kagıt kullannabilirsiniz veya başka bir tepsi kapatabilirsiniz.

Yemek dünyam dedi ki...

Helal size

Yemek dünyam dedi ki...

Helal size

Yemek dünyam dedi ki...

Helal size

Unknown dedi ki...

Fırında bekliyorum hele çıksın yorum yapacam

Unknown dedi ki...

Fırında hele pişsin yorum yapılan tarife