21 Eylül 2010 Salı

KIŞ HAZIRLIGI(PATLICAN KONSERVE YAPIMI)


Kış hazırlıklarına devam ediyoruz arkadaşlar.Ben daha önce ki senelerde patlıcanı kızartıp buzluga atıyordum ama sanki bana hep buzlugun kokusu yiyeceklere siniyormuş gibi geliyordu.Bu sene ablamın tarifiyle patlıcanları kavanozlayarak yaptım.Bakalım nasıl olacak.Açtıgımız zaman ögrenecegiz.İnşallah beni hayal kırıklıgına ugratmaz.Aslında yapımı çok basit.İşte tarif:
KIŞLIK PATLICAN KONSERVE MALZEMELERİ:
  • 2 kilo patlıcan(başlangıç olarak isterseniz oranı arttırabilirsiniz)
  • 1 kilo domates
  • yarım kilo kadar yeşil biber
Size iki farklı tarif verecegim.1.tarif:Patlıcanları yıkadıktan sonra alaca soyalım,domatesleri ve biberleri de yemeklik dograyalım ve hepsini tencereye alalım.Üzerine az tuz ilave edelim.Bir miktar pişirdikten sonra(yani 2-3 taşım kaynattıktan sonra)sıcak sıcak kavanoza alalımve kapagını kapatalım.Ayrı bir tencerede 1 su bardagı kadar suyu kaynatalım ve kapagı kapalı kavanozu ters çevirerek suyun içine koyalım(kapak kısmı tencerenin tabanına gelecek)ve bu şekilde 10 dakika kadar kısık ateşte kaynatalım.Sonra çıkaralım ve mutfak tezgahına bir bez serelim kavanozları kapak kısımları alta gelecek şekilde üstüne koyalım ve bu şekilde 1 gece bekletelim.Ertesi gün eger sızıntı yoksa buzdolabına veya muhafaza edecegiz yere kaldıralım.
2.tarif:Patlıcanları yıkadıktan sonra alaca soyalım.(istediginiz şekilde dograyabilirsiniz ama kavanoza sıgacak büyüklükte olmalı)Ve az sıvıyagda kızartalım.Biberlerinde çekirdek yataklarını çıkardıktan sonra onları da kesip kızartalım(ben az da kırmızı biber ekledim).Kızaran patlıcanları ve biberleri sırayla kavanoza yerleştirelim(bir sıra patlıcan 1 sıra biber).En üste yemeklik dogradıgınız veya rendelediginiz domates koyalım.Ayrı bir tencerede 1 su bardagı kadar suyu kaynatalım ve kapagı kapalı kavanozu ters çevirerek suyun içine koyalım(kapak kısmı tencerenin tabanına gelecek)ve bu şekilde 10 dakika kadar kısık ateşte kaynatalım.Sonra çıkaralım ve mutfak tezgahına bir bez serelim kavanozları kapak kısımları alta gelecek şekilde üstüne koyalım ve bu şekilde 1 gece bekletelim.Ertesi gün eger sızıntı yoksa buzdolabına veya muhafaza edecegiz yere kaldıralım.
Şimdiden afiyet olsun.

24 yorum:

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ikinci tarifini en kisa zamanda deneyecegim. Gecen sene bende kizartip buzluga koymustum, tadi hic hosuma gitmedi. Gercekten bir koku oluyor. Tarif icin tesekkurler;)

yemekbiraşk dedi ki...

canım ellerine sağlık herkezde tatlı bir teleş bende ise tık yok
sevgiler..

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok severim ve her sene yaparız.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Canım harika olmuş ben bu yaz bir şey yapamadım:))Afiyetle yersiniz inşallah sevgiler.

Rakunt ideas dedi ki...

Bir yığın kavanozum elimde kaldı domates ve menemen içi hazırlarken.Bak bu iki yöntemide kalanlara yapayım.Bugün ilk iş kapak bulmak:))sağol bu çok iyi oldu.

ebru dedi ki...

Eylemcim sana kolaylıklar diliyorum. Ne güzel kış hazırlıklarına başlamışsın. Ben pek bir şey yapamadım. Allahım ağız tadı ile yemek nasip etsin. Ellerine sağlık canım.

GÜLENGÖRÜCÜ hobi dünyası dedi ki...

selamalr sitenız cokguzel bende kıs hazırlıgından yaptım tarif için tesekkurler umarım guzel olmusdur bende sıteme beklıyorum sevgıler

Unknown dedi ki...

Eylem ciğim kolay gelsin .Patlıcanlı herşeyi çok seviyorum.Bizde bu yıl patlıcanı böyle yapmayı düşünüyoruz. Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Bende buzluğa kaldırmaktansa konserve yapmayı tercih edenlerdenim. Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

çok iyi fikir.Yaz patlıcanının tadı başka oluyor.Hem de çok prtaik.Bence güzel olmuştur.Anneannem de yapar çok severim bende.Güle güle yiyin inşallah :)

sarkaç dedi ki...

Rahmetli annem kızartılmış patlıcanın dondurulmasıyla kanserojen maddelerin açığa çıktığını ve yenmemesi gerektiğini söylemişti. Ben bunda gerçek payı olup olmadığını güvenilir kaynaklardan öğrenemedim ama kızarmış patlıcan da saklayamadım. Kışın yaz patlıcanı yiyebilmek için güzel bir seçenek sundunuz bana.

Gülcan dedi ki...

ellerinize sağlık.çok güzel olmuş.evlenmeden önce kışlıkları annem yapardı.evlendikten sonrada eşimin ablaları yapıp yolluyorlar.ben de afiyetle yiyorum.ayrıca onlara burdan tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum.bu seneki kşlıklarımıda gönderdiler.

özlem dedi ki...

ellerine sağlık. benimde buzluğumun kokusu yiyeceklere siniyor. sinir oluyorum. ama 2. tarifini deneyeceğim. sayende kışın da patlıcan yiyebileceğim. takıldığım yer olurse yine rahatsız edebilir miyim.

sarımutfak-hande dedi ki...

allah kış boyu ağız tadıyla yemek nasip etsin canım ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

tarifinizi okudum bende uyguladım çok güzel oldu bu tarifi yayınladığınız için teşekürler

Unknown dedi ki...

Tebrikler enfes gözüküyor.Yalnız kışın nasıl tüketeceğiz?Kavozdan çıkınca ilk işlem ne?

Adsız dedi ki...

bende şimdi yaptım 2.tarifinizi.biraz sarımsakta kattım.inşallah güzel olur.

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
siyah beyaz dedi ki...

Sirke koymadan bozulmuyormu

Unknown dedi ki...

siyah beyaz sirke koymadan bozulmuyor.