28 Şubat 2011 Pazartesi

EVDE CİGER ŞİŞ KEYFİ

Sizinde evde sulu mangalınız var mı?Ben evlenirken annem çeyiz olarak bana bir sulu mangal almış.Bu annem varya çok mübarek bir kadın.Oglum ve eşimin bir et canavarı olacagını bilmiş gibi.Hava bozuk dışarda inanılmaz yagmur var evin küçük beyi mangal istiyorum diye tutturur.Baba bir koşu kasaptan oglunun şipariş ettigi etleri alır ve evde mangalımız hazırlanır.Koku yok,duman yok.Evet kabul ediyorum mangalda pişen et gibi yumuşacık olmuyor ayrıca kömür kokusu yok ama ne yapalım apartmanda yaşayınca ancak bu kadarı oluyor.Bunada şükür degil mi?En son yine bizimkilerin ciger yeme krizi tutunca mangal yeniden çıkarıldı.Babamız cigeri aldı geldi ve bir güzel pişirilip yine evde hazırladıgım lavaşa sarıldı içine yine evde hazırlanan sumak ekşili sogan salatası eklendi.Ve dürüm yapılıp afiyetle yendi.
CİGER ŞİŞ MALZEMELERİ:
  • İstenilen kadar dana ciger
  • kuyruk yagı(olmazsa olmaz)
  • kırmızı toz biber,kimyon,tuz
Dana cigerleri kasabınıza çöp şişlik dogramasını istedikten sonra geriye çok fazla iş kalmıyor aslında.Cigerleri kesinlikle yıkamıyoruz ve tuz atmıyoruz çünkü sertleşiyor ve tadı olmuyor.Cigerlere ve kuyruk yagına toz biber ve kimyon koyduktan sonra bir güzel karıştırıyoruz.Ve çöp şişlere bir ciger bir yag olmak üzere diziyoruz.Sonra sulu ızgaramızı(yani mangalımızı)hazırlıyoruz ve üstünde cigerlerimizi pişiriyoruz.Pişmeye yakın üzerlerine tuz ekiyoruz.Hepsi bu kadar.Lavaş ekmegimizin arasına cigerlerimizi çekiyoruz ve içine en çok yakışan salatayı yani sumaklı sogan salatasını da ekleyip bir güzelce yiyiyoruz.
Afiyetler olsun.

15 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ben ciğer yemiyorum ama görüntü çok güzel arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

benım sulu mangalım yok.annen iyi düşünmüş canım mutfakta her şey olması lazım mesela marıfetlı arkadaslarımızın sayfalarını gezerken bir tarıf göruyorum hadı yapalım dıyorum o da ne kullandıgı kalıp ya da başka bir şey eksik.bende bu nedenle her alışverişe çıktıgımda mutfağım için bir şeyler alıyorum.anneciğinın ellerınden öpüyorum.yemek harika görünüyor ama ben ciğer sevmıyorum sevenler için çok lezzetli görunuyor.sevmeyenler de ciğer yerıne alternatıflerını kullanabılirler di mi ama.elllerıne sağlık canım

behlulksn dedi ki...

bizim evde hergün olsa yenir.çok güzel resimlemişsiniz ellerinize sağlık.çok resim güzel oluyor.iyi günler

sihirlirloklava dedi ki...

oh oh afiyetler olsun...ben de bayılırım ciğere..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Üff nasıl yaa
:(
günlerdir ciğer yemeye gitmek istiyoruz ki ben en son Urfada yedim:)
ellerinize sağlık çok ama çok istiyorum bende ciğer şiş:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canımın içi.Ben ciğer ve et hastasıyımya bende tabiki var bundanda :))mmmm yemek yedim ama olsa şu lavaşıda yerdim:)

Rozerin'in Annesi dedi ki...

cigeri hic boyle yememistim...harika gorunuyor...ellerinize saglik...:-)

kalpkurabiye dedi ki...

önyazınıza tebesüm ettim:))
anneler herşeyi düşünüyor gerçekten de:)
ciğeriniz çok güzel görünmekte tabiii onu çok sevenlere:)

yeşim dedi ki...

oh afiyet şifa olsun hafta sonu keyfi budur işte...ellerine sağlık eylem tarifte sunumda süper...güzel bir hafta diliyorum.

LEZZETİKRAM dedi ki...

oh oh nefis bir görüntü nasılda lezzetli eline sağlık

yemekbiraşk dedi ki...

EYLEMCİM CİĞER IZGARAN NEFİS GÖZÜKÜYOR.. GEÇEN AYLARDA YAPRAK CİĞER IZGARA YAPAYIM DEDİM FİYASKO HİÇ LEZZET YOK BİDE TAKIR TAKIR GALİBA KALINDI IZGARADAN UZAK KALMAYI TERCİH ETTİM. YARIM KİLO CİĞERİM VAR TARİFİNE TAKILDIM AMA YAĞ YOK NE OLCAK ŞİMDİ:) YAĞDA HİÇ GÖRMEDİM BURADA AYRICA:)
SEVGİLERİMLE..

Unknown dedi ki...

ÇOK AMA ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR YARDIMLARIN İÇİNDE AYRICA TEŞEKKÜR ETMEK İSTERİM EYLEM AMA SANIRIM SENİB U YÜZDEN EPEY RAHATSIZ EDİCEM:((
SEVGİLER CANIM...

SeneminYemekleri dedi ki...

Eylemcim nacizane tavsiyem sana demir döküm tava alman. Bizde bu sene döküm tavadan sonra hiç mangal yapmadığımızı farkettik. Bende ciğer dökümde yapıyorum inan mangal tadı nasılsa döküm tavada öyle oluyor.Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

abla öyle bir anlatmışın ki kendimi sizin evde hissettim birden=) güzel tarif eline sağlık bir de lavaşı evde hazırlaman isabet olmuş;)

Adsız dedi ki...

Siz yukarıda ki resimlere çiğer mi diyorsunuz ?