12 Haziran 2015 Cuma

PİDE İÇİN MAYALI HAMUR HAZIRLAMA

Bazen evde pide hamurunu hazırlanırken zorlanırım.Ya çok yumuşak olur ya da çok sert.Ben pideyi çıtır çıtır severim.Şöyle hemde yerken ağızda dağılan bir hamuru olsun isterim.İşte size vereceğim mayalı pide hamuru buna yakın cinsten.Bu tarif elinizin altında bulunsun bence çünkü vede pide yaparken aramak zorunda kalmazsınız.  
 Aslında tarif çok kolay ama yaşlılık işte bazen unutuyorum aslında.O yüzden bu tarif ilk önce bana sonra sizlere gelsin.

EVDE MAYALI PİDE HAMURU HAZIRLAMA:

MALZEMELER:

  • 7 su bardağı un
  • 3 su bardağı ılık su
  • 15 gram yaş maya
  • 20 gr. tuz(1 yemek kaşığından aza denk geliyor)

YAPILIŞI:
  1. Aslında resimlerde her şey anlattım fakat yinede yazayım.
  2. Elenmiş unu mermer tezgahın üzerine alıyoruz ve ortasını havuz gibi açıyoruz.
  3. Unun üzerine tuzu serpiyoruz.Ben yanlışlıkla ortasına koydum siz unun üzerine serpin.
  4. Yaş mayayı unun ortasında açtığımız havuzun içine koyuyoruz ve orta kısmına azar azar ılık su döküyoruz.

  5.  Ve kenardaki unlardan azar azar havuzun ortasına alarak karıştırıyoruz.
  6.  Su ayarını yavaş yavaş yapıp yoğuruyoruz.
  7.  Bütün un karışımı bittiğinde hamurumuz hazır hale geliyor.
  8. Hamuru iki eşit bezeye ayırıp üst üste koyuyoruz ve üstüne bir bez örtüp dinlenmeye bırakıyoruz. 
  9. Hamur dinlendikten sonra limon büyüklüğünde parçalar koparıyoruz ve unlu zemine koyuyoruz ve bütün hamur bitene kadar beze yapıyoruz ve üstünü tekrar örtüp dinlenmeye bırakıyoruz.
 10.  Ve hamurumuz hazır.Dilediğiniz gibi şekil verip dilediğiniz içten koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok: