24 Haziran 2015 Çarşamba

MARİNELİ PEYNİR

 On günlük bir aradan sonra merhaba.Bu on gün benim için sevdiklerimin kokusu demekti.Okul tatil olur olmaz Mersin'e annemin yanına oradan Adanaya güzel çiçeğim yiğenimin yanına ve çocukluk arkadaşım ve yoldaşım Neslimin yanına,oradan da Kayseri'ye kokusuna hasret kaldığım ablamın yanına gittim.Başınız döndü değil mi?Bu kadar kısa zamanda iki çocukla nasıl yaptın bu kadar yolu diye sormayın sakın.Kayseriden dönüşüm benim güzel meleğim zeynebimle oldu.
 İnsan sevdiklerini özleyince yollar vız geliyor inanın bana.Dolu dolu 10 gün geçirdim.Uzun zamandır bekliyordum bu yolculuğu.Biletimi bile 2 ay öncesinden almıştım düşünün artık.Keşke sevdiklerimle aramda bu kadar yol olmasa.Hepsi yanı başımda olsa ve ben onları dilediğim zaman görebilsem.Ne güzel olurdu.Ama Allah sağlık sıhhat versin gücüm olduğu sürece gider görürüm sevdiklerimi. 
Bu arada Herkese hayırlı Ramazanlar.Bugünkü vereceğim tarif sahurda ekmeğinizi banarak yiyebileceğiniz bir tarif.

MARİNELİ PEYNİR TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 250 gr beyaz peynir
  • yarım çay kaşığı tane karabiber
  • yarım çay kaşığı kekik
  • 1 tane defne yaprağı
  • 1 çay kaşığı acı pul biber 
  • 1 diş sarımsak
  • eğer varsa kurutulmuş 1 tane acı biber
  • zeytinyağı
YAPILIŞI:

  1. Beyaz peyniri küpler halinde doğrayın.
  2. Bütün baharatları ve defne yaprağını peyniri yapacağınız cam ve kapaklı kavanoza koyun ve içine baharatları ekleyin.
  3. Baharatların üzerine bir miktar zeytinyağı dökün kapağını kapatıp sallayın ve baharatların iyice zeytinyağı ile karışmasını sağlayın.
  4. Üstüne peynirleri ekleyin ve  üstüne geçecek kadar ister zeytinyağı ister sıvıyağ ekleyerek tamamlayın ve kapağını kapatıp bir gece buzdolabında bekletin.
  5. Ertesi gün yenmeye hazır marineli peyniriniz oldu.
  6. afiyet olsun. 

4 yorum:

Gümüş Tepsi dedi ki...

Tatili iyi değerlendirmişsiniz.hayırlı ramazanlar

eviminnuru dedi ki...

HAYIRLI RAMAZANLAR.MERHABALAR

Fincan Teyze dedi ki...

ne iyi yapmışsınız... sevdiklerimizle olabilmek varsa işin ucunda her şey kolay oluyor. Sevgilerimle...

marindentarifler.com dedi ki...

Harika görünüyor peynir vazgeçilmezimiz ellerine sağlık,sevgiler iyi bayramlar.