31 Ocak 2011 Pazartesi

SÜPRİZ KURABİYE(NEGROLU KURABİYE)

Hani her zaman derim ya bazı tarifler bekletmeye gelmez hemen denenmelidir diye.İşte Cafepepela'nın tarifi de böyle bir tarifti benim nazarımda.Denedim oldukça menun kaldım ama tek eksi yanı soguduktan sonra ılık veya sıcakken ki tadını alamıyorsunuz.Ama olsun bu kadar kusur kadı kızında da olur demiş atalarımız.Ama görüntü muhteşem insanın aklını başından alıyor demek az olmaz bence.Kendim için 1 adet kurabiye ayırdım ve Türk kahvesinin yanında tadını çıkara çıkara yedim.Geri kalan kurabiyeleri ise oglumla gittigimiz arkadaş kahvaltısına götürdük.Beş çocuk neredeyse saldırdılar kurabiyeye.Tabii ki sonradan farkettim ne kadar yanlış yaptıgımı kahvaltı ettikten sonra çıkarsaydım kurabiyeleri daha iyi olacaktı.Bu arada kurabiye malzemelerinde biraz oynamak zorunda kaldım çünkü evde olmayan malzemelerim vardı.İşte tarif:
SÜPRİZ KURABİYE(NEGROLU KURABİYE)MALZEMELERİ:
  • 200 gr tereyag veya margarin(asıl tarifte 250 gr.tereyag oldugu yazıyor)oda sıcaklıgında olacak
  • 1,5 su bardagı toz şeker(asıl tarifte 3/4 su bardagı esmer şeker ve 1 su bardagı toz şeker kullanın diyor)
  • 2 adet büyük yumurta
  • 1 çay kaşıgı tuz
  • 1 çay kaşıgı tepeleme kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardagı damla çikolata
  • 1 paket Eti Negro
  • 3+1/2 su bardagı un(unu azar azar ekleyin ki kıvamını ayarlayabilesiniz)
Toz şekeri ve oda sıcaklıgındaki tereyagı krema kıvamına gelene kadar blenderla çırpıyorsunuz.İçine vanilyayı ve yumurtaları ekleyip çırpmaya devam ediyorsunuz.Unu,kabartma tozunu ve tuzu ayrı bir kaba eliyorsunuz ve içine  yumurtalı karışımı ve damla çikolatayı ekleyip yoguruyorsunuz.Hamurdan ceviz büyüklügünde bir parça kopararak elinizle açıyorsunuz ve içine Eti Negroyu koyuyorsunuz.Sonra açık kalan alt kısmı kapatmak için ufak bir hamur parçası daha alıp elinizle açarak altına kapatıyorsunuz.(Veya bir bütün parçayı elinizle açıp içine negroyu koyduktan sonra kapatıyorsunuz).Bisküviler bitene kadar bu işlemi yapmaya devam ediyorsunuz.Benim hamurum arttı geri kalanını normal kurabiye şekli vererek pişirdim.Önceden 180C ısıtılmış fırında 9-13 dakika pişiriyorsunuz.Ilınınca servis ediyoruz.
Afiyet olsun.

25 yorum:

My Smitten World dedi ki...

buna benzer tarifi cafe pepela´da görmüstüm... cok begendim... denemek gerekenlerin arasina girdi :) ellerie saglik... sevgiler

Gülcan dedi ki...

MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR ELİNİZE SAĞLIK OLSADA YESEK .SEVGİLER.

DATLIM dedi ki...

Evet bu tarif benimde dikkatimi çekmişti aklımada negro gelmişti :)ellerine sağlık canım eminim ki cafe pepela'nın da senin tarifinde harika olmuştur

yemekbiraşk dedi ki...

eylemcim eline sağlık fotoğrafda çok güzel olmuş aydınlık ferah...
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Canım mutlu haftalar gerçekten muh
teşem olmuş ellerine sağlık öpüyorum.

YELDA dedi ki...

kurabiyeleri ve sürprizleri severim e sizinkinde ikiside var daha ne isterim :)) ellerinize sağlık...

Damak Tadı dedi ki...

Bunlar çok nefis görünüyorlar tatlım tatlım Eylem'im..)Bayılıyorum bu görüntülere canım..Kocaman öpüyorum yanaklarından..İyi haftalar diliyorum..)

mintinin dünyası dedi ki...

eylemcim selalar güzel haftasonları diliyorum arkadaşım..kelebeğimin nefis tarifini denemişsin.ellerine sağlık balım.negro harika olmuş.bende negroyla denemek istiyorum bakalım.çok seviyorum bu lezzeti zaten.sevgilerimle...

xcelis dedi ki...

mmm negro yada bayılırım zaten ellerine sağlık ablacım harika görünüyor.

Cafe Pepela dedi ki...

Merhaba Eylem Hanım,
Öncelikle nezaketiniz için gönülden teşekkür ederim.Tanıştığımıza sevindim..

Kurabiye nefis görünüyor!
İnanın 1-2 dakika öylece baktım.
Rengi ve duruşu ile iştah kabartıyor.İşte bu ! :)
Öyle canlı görünüyor ki,elimizi uzattığımızda alacakmışız gibi.

Damla çikolata kullanmanızdan mütevellit daha güzel olmuş.
Size katılıyorum.Yazımda da not düştüğüm gibi sıcak veya ılıkken hakikaten damak çatlatıyorlar değil mi? Soğuyunca tadı ve kıvamında bir değişiklik olmasa da,o ilk hali çok daha güzel.
Ellerinize sağlık.Miniklere de afiyet olsun:)
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Cafe Pepela dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
karamel mutfak dedi ki...

cok guzel bir kurebiye olmus canim ellerine emegine saglik .selamlar.

ebru dedi ki...

canım ellerine sağlık görüntü harika olmuş. İnsanın canı çekiyor şimdi sıcak bir çayın yanında...

mutlu haftalar...

Adsız dedi ki...

Cafe Pepela'da da görmüştüm buna benzer bir tarifi.Sizin kurabiye de enfes görünüyor.Bu güzel fotoğrafı görünce bir an evvel deneyip yemek istiyor insan.Ellerinize sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

eylemcim yorumuna cevap yazdım geldi mi? gelmediyse seni msn e ekliyorum

tub@ dedi ki...

ooo süpermiş sahidenn :)

ellerine sağlık canım, öpüyorum

Unknown dedi ki...

Eylemciğim eline sağlık Papelam da görünce bende tarifi yazdım ancak daha denemedim sen önce davranmışsın maşaallah harika olmuş ayrıca damla çikolata fikrini çok sevdim
afiyetle canım
sevgiler

Adsız dedi ki...

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin SEVGILIYE OZEL TARIFLER *10* " Etkinliğine
ben http://balpare.blogspot.com/ ev sahibeliği yapacağım
30 Ocak-20 subat tarihleri arasında düzenlenen Sevgiliye Ozel Tarifler
Sevdiceğinize hazırlayacağınız tatlı,pasta,börek,yemek,çorba,salata vb.. her tarif kabulümdür.öyle aman aman illa özenilecek,harikulade şeyler beklemiyorum.hazırlayabileceğiniz ölçüde ne yapabilirseniz yeter. Sevdiceğiniz ne sever onu düşünün.en çok sevdiği çorbayı pişirip üstüne nanesini,pul biberini,yağını şöyle kalp şeklinde koymanız bile hem bir gülümseme sebebi olur,hem de etkinlik için harika bir resim.amann bizimki sevmez öyle şeyler demeyin.erkekler,babalar sevgilerini pek göstermezler.ama böyle küçük bir jest bile yaşı kaç olursa olsun içten içe (hani göstermese,belli etmese bile ) çok hoşuna gidecektir. sütlaç yapın mesela bir de tarçından kalp kondurun tamamdır.( şimdi bütün tarifler sütlaç olurmuş sakın ha:))))ben de yayınlarmışım etkinlik sonunda dermişim ki sevgiliye özel tarifler etkinliğimizin rakipsiz tek tarifi sütlaç oldu:) altına da link verirmişim Ayşe usulü sütlaç için tıklayın,Fatma usulü sütlaç için tıklayın.. sevgi ile yapılmış tüm ,sevdiceğin sevdiği bütün lezzetler olabilir. yanına bir kalp,(e tabi salata yapmışsak kalbi nereye konduracağız diyosunuz dimi:)-o zaman da yanına mini bir kurdele gül bile olsa tamamdır.)
yani ne diyeyim ,nasıl kandırıvereyim sizi katılmanız için:)
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler..

LEZZETİKRAM dedi ki...

bu kurabiyeler kapış kapış gider tabi canım ellerine sağlık harika olmuşlar :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis kurabiyeler olmuş
bende görünce denemek istemiştim
ellerine sağlık arkadaşım

çeşnici Handan dedi ki...

Eylemciğim harika olmuşlar insanın ağzının suyu akıyor ellerine sağlık canım. Sevgiler.

yerdenuzak dedi ki...

Ellerine sağlık, süper görünüyorşar, hemen bu hafta sonu deneyeceğim.

LeylaK dedi ki...

hahayy çok güzel hemen denemeliyim :)) sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık eylemcim tarif hemen dikkatimi çekti ve de nenecekler listesinin en başına eklendi sağlıkla kal..

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor deneyeceğim ama sanki orda portakal kabuğu falan mı kullanılmış...