15 Aralık 2015 Salı

VİŞNELİ KITIR

 Aranızda vişneyi sevmeyen yoktur herhalde.Yazdan dondurucuya vişne attıysanız veya vişne reçeliniz varsa bu tarifi deneyin derim.Ben tek kişilik güveç kalıplarında yatım ama siz isterseniz daha büyük yapabilirsiniz.
Aslında bu tarifi deneyeli çok uzun zaman oldu.Ama tadını hala hatırlıyorum.Size yaz tatlısı gibi gözükebilir ama her daim yenilebilir bence.Özellikle tatlı krizleri için birebirdir.Ayrıca sadece vişne ile değil bütün meyveler ile de yapılabilir.


VİŞNELİ KITIR TARİFİ:

MALZEMELER:

  • İstenilen kadar vişne veya herhangi bir meyve
  • yarım su bardağı esmer şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • az tereyağ
YULAFLI ÜST TABAKA İÇİN:

  • 1 Su bardağı yulaf
  • 1 kahve fincanı un
  • çeyrek su bardağı esmer şeker
  • 1/2 su bardağı küpler halinde kesilmiş soğuk tereyağ veya margarin


YAPILIŞI:

  1. Vişnelerin çekirdeklerini ayıklayın ve ikiye bölün.Eğer vişne reçeli ile yapıyorsanız şeker koymanıza gerek koy.
  2. Vişne,nişasta,esmer şeker,limon suyu ve az tereyağını tavaya alıp pişirin.
  3. Pişen vişneli karışımı tek kişilik güveç kalıplarına paylaştırın.
  4. Ayrı bir yerde yulaf,un,esmer şeker ve soğuk tereyağını elinizle karıştırın ama çok oynamayın.
  5. Yulaflı karışımı güveçteki vişnelerin üstüne pay edin.
  6. Güveçleri tepsiye yerleştirin ve önceden 180C ısıtılmış fırına verin.
  7. Üstü kahverengi renk alınca fırından çıkarın.Ve az soguması için bekleyin.
  8. Afiyet olsun. 

1 yorum:

Özgen dedi ki...

Eline sağlık harika ben de elma veya ayvayla yapmayı düşünüyorum sevgiler