18 Aralık 2015 Cuma

BİR ELMA TATLISI DÜŞÜNÜN RENGİ YEŞİL



Aklınıza hemen gıda boyası gelmesin.Çünkü içinde gıda boyası yok.Peki bu güzelim elmaya rengini veren ne öyle ise.Hemen söyleyeyim nane şurubu.
Daha önce size bu nane şurubu ile yaptığım kekten bahsetmiştim.Şimdi de elma tatlısını yaptım ve ben tadından çok memnun kaldım.Aslında bu tarifin benzerini kibelenin mutfagında  nane likörü ile yapıldığını görüp not almıştım.Ama likör herkesin tüketmediği bir içecek olduğu için bu tarifi nane şurubu ile denedim ve sonuç başarılı oldu.Bence deneyin memnun kalacağınızı düşünüyorum.

NANE ŞURUPLU ELMA TATLISI TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 6 Adet küçük veya orta boy golden veya amasya elması(ben amasya elması kullandım)
  • 5-6 yemek kaşığı nane şurubu
  • yarım çay bardağı toz şeker(nane şurubu tatlı olduğu için şeker miktarını az tuttum.Siz damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
  • 2 adet karanfil 
  • 1 adet kabuk tarçın


YAPILIŞI:

  1. Elmaların kabuklarını soyun ve elma oyacağı ile ortasında ki çekirdekleri çıkarın.
  2. Derin bir tencereye yerleştirin.
  3. Elmaların üzerine nane şurubunu kaşıkla dökün ve şekerini de yine elmaları üstüne dökün.
  4. Tencerenin içine tarçını ve karanfili atın ve az su ekleyerek ağır ateşte elmalar yumuşayana kadar pişirin.
  5. Pişince ve soğuduktan sonra isterseniz kaymak ile içlerini doldurabilirsiniz.
  6. Afiyet olsun.
Not:nane şurubu fotosu bfsfalez.com sitesine aittir.

Hiç yorum yok: