5 Ağustos 2015 Çarşamba

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ İLE KURABİYE NEFİS

 Bu damla sakızı muhteşem birşey bence.Girdiği malzemeye inanılmaz bir tat ve aroma katıyor.Ben oldum olası çok severim damla sakızını.Geçen gün baktım evde şu şeker gibi olan damla sakızından kalmamış.Markete de gitmeye üşendim açıkçası.Dolaba baktım damla sakızlı muhallebi toz halinde duruyor.
 Bu muhallebiyi koysam ve öyle yapsam ne olur ki dedim.Bu arada yemekten önce malzemelerle konuşmalarımla ünlüyümdür ben.Gören deli zanneder beni."ay sen buna yakışır mısın,ay sen ne güzel kokuyorsun,ay ben seni yerim....."ve bunun gibi sözlerle kendimi ve yapacağım yemeği gaza getiririm.Bunu neden yapıyorsun diye sormayın çünkü bir açıklamam yok
 Ama keyif alıyorum.Ama öyle koştura koştura yapmayacağım.Şöyle yayıla yayıla yani arkamdan atlı kovalamıyormuş gibi yapacağım herşeyi.İşte o zaman değmeyin keyfime.Çoğu zaman çocuklarımı da katarım bu keyifli sürece.Oynaya oynaya yaparız.İşte bu kurabiye de böyle çıktı ortaya.İşte tarif:

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİLİ KURABİYE TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 200 gr.oda sıcaklığında margarin
  • 1 paket toz halinde damla sakızlı muhallebi
  • 1 Türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • çeyrek çay bardağı pudra şekeri
  • 6 Türk kahvesi fincanı un(az gelirse eklersiniz)

 YAPILIŞI:

  1. Bütün malzemeyi derin bir kaba alıp yoğurun.
  2. yağ oranı fazla gelebilir size isterseniz azaltıp un miktarını ona göre ayarlayabilirsiniz.
  3. Yoğurduğunuz hamuru 30 dakika kadar dinlendirin.
  4. Sonra hamuru rulo yapıp kurabiye kalınlığında dilimleyin.
  5. Önceden 180C ısıtılmış fırında üstü hafif kızarana kadar pişirin.
  6. Soğuduktan sonra servis edebilirsiniz.
  7. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: