13 Ağustos 2015 Perşembe

SAĞLIKLI BİR GRİSSİNİYE NE DERSİNİZ?

 Sağlıklı bir atıştırmalık bu grissini.Arada yaparım ama hiç fotoğraflamamıştım.Ben bunu genelde tam buğday unu ile yapıyorum.Ama siz istediğiniz un ile yapabilirsiniz.Çocukların eline verin çubuk kraker gibi yesinler.Ben bu sefer içine Ducros baharatlarından olan domates çeşnisi ekledim.İçinde her türlü baharat var bu çeşnide.Denemenizi tavsiye ederim.
 Yapımı çok ama çok basit.Yemesi de bir o kadar keyifli.Karnınız acıktığı zaman hani deriz ya midem ezildi diye işte öyle zamanlarda çok işe yarıyor.Yanında da şöyle sarımsaklı ve naneli bir yoğurt oldu mu harika gidiyor.Antalya çok sıcak arkadaşlar.Aslında eklemem gereken o kadar çok tarif var ki.Ama bilgisayarın başına bile geçmek işkence.O yüzden sık sık güncelleyemiyorum blogu.Ya da güzel bloglarınızı ziyaret edemiyorum.Kışa az kaldı değil mi?ne olur sonbahar ve kış gelsin artık.Antalya da yazı sevmiyorum ben.Gelelim tarife:


TAM BUĞDAY UNLU ATIŞTIRMALIK GRİSSİNİ TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 2,5 su bardağı un
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağından az eksik ılık su(kontrollü dökün bence)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket instant maya
  • 1-2 yemek kaşığı ülker ducos domates çeşnisi(koymasanızda olur)

 YAPILIŞI:

  1. Un,şeker,tuz,baharat çeşnisi,mayayı derince bir kaba alın ve elinizle harmanlayın.
  2. Unun ortasını açın ve zeytinyağı dökün.
  3. Ilık suyu da azar azar ekleyerek hamuru yoğurun.
  4. hamurun üzerini nemli bir bez ile örtün ve mayalanmaya bırakın.
  5. Mayalanma süreci bittiğinde hamuru bir kez daha yoğurup gazını alın ve eşit parçalara ayırın.
  6. Ayırdığınız her hamuru merdane ile sıvıyağ ile yağlanmış zeminde açın.(yarım cm kalınlığında olacak)
  7. açtığınız hamuru keskin bir bıçak yardımıyla 1 cm lik şeritler halinde kesin ve elinizle yuvarlayın.Ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  8. Üzerlerine sıvıyağ veya yumurta sarısı sürün.Ben sıvıyağ sürdüm.
  9. Önceden 180C ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar tutun.
  10. Pişme işlemi bitince fırından çıkarın ve fırının tel ızgarasının üzerine dizin ve fırının ısısını 100C indrip tekrar fırına verin.
  11. Gevrek bir hal alınca çıkarabilirsniz.
  12. Ve afiyet olsun. 


1 yorum:

Adsız dedi ki...

denedım,cok güzel oldu...sürekli yapıyorum...