13 Nisan 2015 Pazartesi

ÇABUCAK KIRMIZI PANCAR TURŞUSU YAPALIM

 Kış bitmeden bir pancar turşusu yapmaya karar verdim.Eşim ve ben pancarı çok severiz.Bugüne kadar bende hep hazır alırdım.Bu sene kafam dank etti.Ancak işte yaşlılık ne yaparsınız.Ya ben bu turşuyu evde yapayım ne kadar zor olabilir ki dedim.Ve gerçekten de hiç zor değilmiş.Aynı zamanda 2 gün sonrası için hazır bir turşunuz oluyor.Muhteşem değil mi?Sizde benim gibi bu renge ve tada vurgunsanız illa ki deneyim derim.Ben bir de turşunun şöyle biraz acı olanını severim.Pancarın kendine has tatlığını azaltmak için acı biber koydum.İşte o zaman yemede yanında yat oldu.
 KIRMIZI PANCAR TURŞUSU TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 kg kırmızı pancar
  • 1 su bardağı elma sirkesi
  • 1,5 yemek  kaşığı turşu tuzu(iri tuz)
  • 5 diş sarımsak
  • 1-2 adet acı ve küçük biber
  • yeteri kadar su

 YAPILIŞI:

  1. Pancarları iyice yıkıyoruz ve kabuklarını incecik soyuyoruz.
  2. üzerine çıkacak kadar kaynar su ekleyip pişmeye bırakıyoruz.
  3. Pancarların çatal batacak kadar yumuşaması yeterlidir.Bu kıvama gelince altını kapatıyoruz.
  4. Bir kevgirle pancarları sudan çıkarıyoruz ve suyunu dökmüyoruz.
  5. Suyun hepsi çok gelebilir birazını alabilirsiniz.
  6. Pancar suyunun içine sirke ve tuzu ekleyip karıştırın.
  7. Ilınan pancarları kavanozlara yerleştirin.
  8. Aralarına soyulmuş sarımsakları bütün bir şekilde koyun.acı biberleri kesmeden içine atın.
  9. Ve üzerine hazırladığınız pancar suyunu dökün.
  10. Ve turşunuz 2 gün içinde yemeye hazır olacaktır.
  11. Buzdolabında muhafaza etmeyi unutmayın.
  12. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: