10 Nisan 2015 Cuma

TEKİRDAĞ KÖFTE 2

 Neden Tekirdağ köfte 2 diye yazdığımı soracak olursanız daha önce Tekirdağ köfte tarifi vermiştim.Tadı güzel olmasına karşın içindeki malzemenin fazlalığından dolayı arada şüphe duymaya başladım.Dediğim gibi tadı güzeldi ve daha sonra da tekrar tekrar yapıldı ama bu sefer ki daha değişik ve bunu da çok beğendik biz.Bazı basit tarifler vardır mesela kuru fasulye,mısır patlatma,köfte yapma....gibi tabii ki verdiğim örnekler birbirlerinden bağımsız bende farkındayım.Ben bu aralar verdiğim örnekte ki basit tarifleri bile lezzetli yapamaz hale geldim.Ve yeter dedim kendi kendime şeytanın bacağını kırmam lazım.
 Ve fotolarda gördüğünüz Tekirdağ köfteyi denemeye karar verdim.İyi ki de vermişim.Bzimkiler çok beğendi.10 üzerinden 9 aldı.Bu baya iyi bir sonuç değil mi?Birde bekleme süreci olmasa.Ev halkı zaten bekleme sürecinden dolayı 1 puanı kırdı.Ne yapalım.Her güzele ulaşmak kolay değil.Bazıları için zamana ihtiyaç var değil mi?Tarife gelince lezzetli.com sitesinden alındı.

EVDE TEKİRDAĞ KÖFTE YAPIMI:

MALZEMELER:

  • 750 gr.kıyma
  • 2 tane bayat ekmek içi
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı irmik
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet kuru soğan
  • karabiber,tuz,pulbiber,kırmızı toz biber
  • yarım yemek kaşığı kimyon
  • 2 diş sarımsak

YAPILIŞI:

  1. ekmek içi,ince doğranmış soğan,kimyon,tuz ve dövülmüş 2 diş sarımsak karıştırma kabına alıp bir güzel yoğuruyoruz.
  2. Sonra bu malzemelerin içine kıymayı ekliyoruz ve 10 dakika kadar yoğurmaya devam ediyoruz.(elimizi arada buzlu suya sokuyoruz.)
  3. bu harca karabiber,toz kırmızı biber,pul biber ve karbonatı ekliyoruz.Ve yine arada elimizi soğuk suya batırarak yoğurmaya devam ediyoruz.
  4. irmiği ve yumurtayı ekliyoruz ve hala yoğurmaya devam.
  5. macun gibi bir kıvam alana kadar harcımızı buzdolabında bekletiyoruz.Ben 1 gün beklettim ama siz daha az bekletebilirsiniz.
  6. Ve köfteye şekil verip tavada veya ızgarada pişirip servis ediyoruz.
  7. afiyet olsun.

1 yorum:

Özgen dedi ki...

Bir Trakyalı olarak ve bu köftenin tadını çok iyi bildiğimden hiç hayır diyemeyeceğim bir de yanına o acıl özel sosunu yaparsanız tadına doyum olmaz