15 Nisan 2015 Çarşamba

ZAHTER(DAĞ KEKİĞİ)SALAMURASI

Ah ah güzel Kilis'im.Zahteri yani dağ kekiğini görünce çok duygulanırım.Memleketim gibi özlerim Kilis'i.O kadar uzun zaman oldu ki oradan ayrılalı acaba her yeri değişmiş midir diye düşünürken bulurum kendimi bazen.Babam hastanede çalışırdı Kilisteyken.O zamanlar hastanenin çok feci bir yokuşu vardı ne zor gelirdi oraya çıkmak bana.Oysa ki hastahaneyi çok severdim orada ki herkeste ben, çok severdi.Morguna bile girmişliğim var yani düşünün.Her karesini ezbere bilirdim.Her gittiğimde sıcak sıcak tarçınlı oralet içerdim.O tat hala damağımdadır.Acaba hastane hala aynı yerde midir?Ya da çocukluğumun geçtiği İstanbul oteli hala ayakta mıdır?
Birgün kısmet olursa çocuklarımı alıp gitmek isterim bakın ben burada doğdum diyebilmek ve hasret gidermek için.Artık çok fazla eş dost olmasada oralarda eminim birileri bana kapısını açar.Çünkü misafiri öyle çok sever ki Kilisliler.Oralarda yaşarken işte bu yüzden kendimi hiç yabancı hissetmedim ben.Herkes bizi kucakladı ve sevdi ve tabii ki bizde herkesi sevdik.
İşte zahter de oralarda yadiğar bana.Şimdi tam zamanı.Pazarlarda satılıyor.Bende alayım da salamurasını kurayım dedim.Bunun salamurasını kurduktan sonra yağına ekmek bandırır zahter denen bir toz karışım vardı kahvaltılarda yenen ona bandırırdık.Ne kadar sağlıklı besleniyormuşuz meğerse.Çocuklarımızın bunlardan mahrum kalması ne kötü.Salamurasını kurduktan sonra salatada yapabilirsiniz.

ZAHTER-DAĞ KEKİĞİ SALAMURASI TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 kg zahter
  • 1 yemek kaşığı dolusu kaya tuzu
  • 1 yemek kaşığı dolusu limon tuzu
  • üzerini kaplayacak kadar zeytinyağı ve sıvıyağı karışımı(aslında sadece zeytinyağı olması makbul ama fiyatlar ortada)
  • 1 dilim kalın limon
  • acı pul biber


YAPILIŞI:

  1. zahterleri dal kısmından ayırıp bir güzel yıkıyoruz ve suyunun süzülmesini bekliyoruz.
  2. Suyu süzülen zahterleri derince bir kaba alıp tuz,limon tuzu ve pul biberi ekleyip elimizle iyice harmanlıyoruz.
  3. Ve kavanozlara dolduruyoruz.
  4. Üstüne gelecek kadar zeytinyağı ve sıvıyağı karışımını ekliyoruz.
  5. En üste kalın bir limon dilimi koyup ağzını kapatıyoruz.
  6. karanlık ve serin bir yerde beklemeye alıyoruz.
  7. 1-2 haftaya hazır olur.
  8. Afiyet olsun. 

3 yorum:

Deniz dedi ki...

Kekiğin ne kadar çok çeşidi var. Bu çeşidini hiç görmedim daha önce, yani kullanmadım. Aromasını çok merak ediyorum. Yarın burada da pazar var, bakınacağım bunlardan bulmak için.

*mehtap dedi ki...

Pazardan aldım bende zahterin bu olduğunu bilmeden:( dağ kekiği diye satıyorlardı, salatalarda çok güzel oldu..Sevgiler..

Electronic tinkering dedi ki...

Zahter Arapların Zaatar dedikleri kekik herhalde değil mi?
Zaatarlı lahmacun tipi bir yiyecekleri vardır. Ayrıca etlisi de vardır peynirlisi de ama bizim lahmacundan çok farklı bir tadı vardır. Bir de güzel yanı az pişirirler, daha kalındır ama bizdeki gibi kömürleşmez pek.