1 Eylül 2014 Pazartesi

YOĞURT İLE TAVUĞUN BULUŞMASI

 Herkese mutlu ve renkli zamanlar diliyorum.Efendim farkettim ki uzun süredir hamur işleri eklemekteyim.Zannetmeyin ki bizim evde yemek pişmiyor.Bizim mutfakta yemek de pişiyor.Özellikle et ve tavuk türü yemekler bol bol pişiyor hemde.Duyuyorum ki bir çok evde artık tavuk yenmiyor.Malum son çıkan haberler hepimizi etkiledi.Her yediğimiz üründe hile hurda mevcut artık.Gerçekten tavuk mu yiyiyoruz bilemiyorum.Organik tavuk alalım dedik bir kere Allah sizi inandırsın sadece iki butundan iki parça et yedi.Sadece Efem yedi o da doymadım anne dedi.O organik tavuğa verdiğimiz parayı da hiç söylemeyeyim.
 Baktık olacak gibi değil market tavuğuna dönüş yaptık.Aslında el birliği ile protesto etmek var ama şimdi sizi galeyana getirmek istemem.Eskiden tavuk değerli bir varlıktı.Rahmetli babaannem senede bir defa köye gittiğimizde tavuğu yakalar özel misafir olduğumuz için sadece bize keserdi.Köyde her gittiğimiz evde krallar gibi ağırlamak için illa ki tavuk keserlerdi.Ne günlerdi.Ne günlerdi demişken yaşlandığımı hissettim. Abimin eşi yengem sevgi ablam bana Almanyadan bir krem getirmiş.Üzerinde 35 yaş ve üstü kullansın yazıyor.Her sabah kırışıklığın yoğun olduğu yüz,boyun ve dekolte bölgesine sürüle diye buyurmuş kremi bulan zaat.Hemde masaj yapılarak uygulanacak.Yani zaman ayrılacak anlayacağınız.Ama mevzu bu değil elbet.Mevzu 35 yaş ve üstü ibaresi.
 Ruhumun yaşını sorarsanız en fazla 25 ama kimlik yaşımı hiç sormayın derim ben size.Bu kremle bir kere daha yaşlandığımı anladım.Resmen bir tokat gibi vuruldu yüzüme.Her yaşın ayrı bir güzelliği var diyerek kendimi avutmayacağım..Ben mesela yeniden 25 olmak isterdim.Acilen bir zaman makinesi icat edile diye buyurur Eylem.
 Nereden nereye geldim.Konumuz aslında tavuktu değil mi?Tarifi vereyim de yaşlılığımla yüzleşmeye gideyim ben.
YOĞURT SOSLU TAVUK TARİFİ:

  • İstenilen kadar tavuk bağet
  • 3-4 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • az sıvıyağ
  • tuz,karabiber,kekik,toz kırmızı biber

 YAPILIŞI:

  1. Tavuk bağet hariç diğer malzemler derince bir kapta karıştırılır.(sarımsaklar havanda dövülerek katılmalıdır.)
  2. Bağetler iyice yıkanır.
  3. Yıkanılan bağetlerin suyu süzüldükten sonra yoğurtlu harcın içine atılır.
  4. Tavuk bağetlerin her tarafının bu sosa bulanması sağlanır.
  5. Bu sos içinde tavuk bağetlerin ağzı kapatılarak buzdolabında 2-3 saat muhafaza edilir.
  6. Buzdolabında çıkardıktan sonra tepsiye aralıklı dizilir.Ve üzerine alimunyum folyo kapatılır.
  7. Önceden 180C ısıtılmış fırına verilir.
  8. Tahmini 20 dakika sonra folyo kaldırılır ve tavuklar kızarıncaya kadar pişirilir.Ve yenmeye hazır.
  9. Afiyet olsun.


4 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

Biyolojik ne olursa olsun nasıl yaşadığınız önemli sanırım. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...

Elif Ayvaz dedi ki...

Aman çok güzel görünüyor. Ben de deneyeceğim. Elinize sağlık.

Deniz dedi ki...

Nefis görünüyor. Soslu tavuğu çok severim. Fırında zaten çok daha lezzetli oluyor. Yoğurt ile bu şekilde denememiştim hiç. Aklımda olacak tarifiniz. Ellerinize sağlık.

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

elıne sağlık eylem hanım