11 Nisan 2014 Cuma

KIYMALI KÖMBE

Her yörenin kendine has bir kömbe tarifi vardır.Ben daha önce tavuklu kömbe yapıp tarifini sizlerle paylaşmıştım.Ama bence kömbenin hası kıymalı olanıdır.Ayrıca kıymalı ve patatesli içlede hazırlanır ki tadından yenmez.Bizimkilere ilk defa kıymalısını yaptım ve bayıldılar.Bende şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum demedi demeyin.
KIYMALI KÖMBE TARİFİ

  • 4 su bardağı un
  • 1 paket kuru maya
  • bir tutam toz şeker
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • az tuz
  • ve hamuru toparlamak için ılık su
KIYMALI KÖMBE İÇ MALZEMESİ:

  • 300 gr. kıyma
  • 3-4 adet orta boy kuru sogan(soganı ne kadar bol olursa o kadar lezzetli oluyor)
  • az sıvıyag
  • tuz,pulbiber,karabiber
  • az kaşar rendesi
ÜSTÜNE SÜRMEK İÇİN:

  • eritilmiş tereyag ve sıvıyag karışımı
İlk önce içini hazırlayalım.Kıymayı yagsız tavada suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz.Kıyma kendi yagını saldıgı zaman sıvıyag ekleyip üstüne ince kıydıgımız kuru soganı koyuyoruz.Çok aşırı kavurmadan (yani soganlar sadece şeffaflaşıncaya kadar )baharatlarını ve tuzunu atıp ocaktan alıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.
Hamuru için unu derin bir kaba alıyoruz.Ve üstüne instant mayayı,şekeri ve tuzunu ekleyip kuru bir şekilde karıştırıyoruz.Ilık olan sütüde ekleyip yogurmaya başlıyoruz.Hamur toparlanana kadar ılık su döküyoruz üstüne.Normal bir börek hamuru kıvamına gelince 30 dakika kadar dinlenmeye bırakıyoruz.
Dinlenen hamuru 2 bezeye ayırıyoruz.İlk bezeyi tepsimizin büyüklügünde açıyoruz.Bu verdigim ölçüler büyük fırın tepsisi içindir bu arada.Küçük fırın tepsilerinde yapacaksanız hamuru iki tepsiye paylaştırabilirsiniz.Tepsiyi yagladıktan sonra ilk açtıgımız hamuru tepsiye yayıyoruz.Üstüne kıymalı harcımızı koyuyoruz ve üstüne kaşar rendesi serpiyoruz(kaşar rendesini yerken kıymalar dökülmesi malzeme birbirine yapışsın diye koyuyoruz.Diger bezeyi de açıp kıymalı harcın üstüne yayıyoruz ve hamurun fazla kenarlarını bıçakla kesiyoruz ve kenarları açılmasın diye elimizde veya çatalla bastırarak şekil veriyoruz.Üstüne tereyag eritiyoruz ve sıvıyag ile karıştırıp sürüyoruz dilimleyip 180C ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkınca afiyetle yiyiyoruz.

2 yorum:

LaceToys dedi ki...

Ellerinize sağlık Çok beğendim tarif defterime notumu aldım..:)) Afiyetler olsun..

LaceToys dedi ki...

Ellerinize sağlık Çok beğendim tarif defterime notumu aldım..:)) Afiyetler olsun..