10 Nisan 2014 Perşembe

EV YAPIMI LİMONLU DONDURMA

Aslında süt reçeli ile yaptıgım ilk dondurma limonlu dondurmaydı.Ama çocukların en çok sevecegini düşündügüm çikolatalı dondurmayı ilk önce yayınladım ki yararlanmak isteyen arkadaşlar hemen yapabilsinler.Ben ekşi dondurmaları çok severim.Limonlu dondurma o yüzden benim favorimdi.Yakında vişne pazarlara geldiginde onunlada yapacagım.O yüzden vişnenin çıkmasını dört gözle bekliyorum.Limonlu dondurmanın kaynagını Cahide-Jibekin sayfasından aldım.Ve size bu dondurmayı yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.Ben evde krema olmadıgı için toz krem şanti ekledim içine.Ama 4-5 günden sonra buzlukta hafifde olsa buzlanmalar oldu.Ben bu buzlanmaları krem şantiye bagladım ama olmayadabilir.Siz isterseniz krema ile de deneyebilirsiniz.Şimdiden yapıp yiyeceklere afiyet olsun.İşte tarif:
EV YAPIMI LİMONLU DONDURMA TARİFİ:
  • Süt reçeli(1 kilo sütten yapılmış olacak)
  • 1 küçük paket krema veya 1 poşet sade krem şanti
  • 1 limon kabugu rendesi
  • 1 su badradı limon suyu ve süt karışımı(2 limonu sıkın çıkan suyu bardaga alın ve üstünü süt ile tamamlayın)
Süt reçelini derince bir kaba alın.2 adet limon suyunu sıkın ve su bardagına koyun bardagın eksik kalan kısmını süt ile tamamlayın.Ve süt reçelinin içine koyup iyice blender ile çırpın.Sonra içine kremayı (veya krem şantiyi ekleyin) ve çırpmaya devam edin.Sonra cam ve kapaklı bir kaba boşaltıp buzluga atın.Ertesi gün şahane bir limonlu dondurma sizi bekliyor olacak.

Afiyetler olsun.

4 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Eylem benimde favorimdir limonlu dondurma hele böyle ev yapımı mis gibi ellerine sağlık
vişnelisini denediğinde tadım için çağırırsan seve seve gelirim :)
öpüyorum seni ve çocukları

yemekbiraşk dedi ki...

harika olmuş sevgiler

ehlikeyfchef dedi ki...

benim fi tarihinde bir dondurma deneyimim olmuştu okadar zorduki tövbe dedim bidahada yapmadım bak bu çok kolaymış gerçi bununda süt reçeli aşaması var olmasa olmazmııı...
marifetli eylem ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

eylem hanım bir de aynı tarifle kara dutu deneyin tezgahlardan kalkmadan pişman olmazsınız ben de cahide hanımın sitesinen alıp denemiştim Nilgün