14 Nisan 2014 Pazartesi

CEVİZLİ YEŞİL İNCİR REÇELİ

Şu güzelliğe bakar mısınız?Bahçemizde açan ve üzeri dolu olan incir ağacını görünce bunlar benim olmalı diye geçirdim içimden.Aynı akşamda hain planımı uygulamak için girişimde bulundum.Pazarda yeşil incirler reçel yapılmak için sıraya girmişler.Bende hazır bahçede yetişmişken neden reçel yapmayayım diye geçirdim içimden.Sonuç mu doğayı anlatan yemyeşil bir incir,hafif tarçın,karanfil ve vanilya kokusu.Yani kısacası harika.Zaten yıllardır ağacımızın incir vermesini bekliyordum.Sonunda muradıma erdim.Yapımı zahmetli mi evet kesinlikle oyalayıcı ve zahmetli.Ama ona rağmen yapılması gerekir. Bu arada Bu yeşil incir erkek incir ağacının incirlerinden yapılıyor.Ama erkek incir ve eğer varsa dişi incir ağacı arasındaki farkı bilmiyorum.Sizler pazardan alıyorsanız zaten erkek incirdir diye düşünüyorum bilginize.İşte tarif:
YEŞİL İNCİR REÇELİ
CEVİZLİ YEŞİL İNCİR REÇELİ

  • 62 adet yeşil incirim vardı benim
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • yarım limon suyu
  • 2 adet çubuk tarçın
  • 6-7 adet karanfil
  • 1 çay kaşığının ucuyla vanilya
  • istenilen kadar ceviz içi
Malzemeler bunlar.İlk önce incirlerimizi örselemeden iyice yıkayalım.Ve incirlerimizin baş kısmını çok derine inmeden ucundan keselim.Ve kestikten sonra kürdanla 3 yerinden delikler açalım.
Bir yerde hata yaptım onuda size söyleyeyim.Kürdanla değilde şu çuvaldız dedikleri kalın iğne ile delikler açsaydım daha iyi olacaktı.Neden mi?Birkaç defa kaynatılacağı için incirlerimiz içindeki acı suyunu sıkacağız delikler küçük olunca incirlerde patlama oluyor.Aslında bu patlamanın sebebi benim biraz aceleciliğim galiba.Neyse efendim. Bu başını kestiğimiz incirleri derin ve su dolu bir kaba koyuyoruz ve 1 gece bu suda bekletiyoruz. Üstüne de bir tabak koyun ki incirler yukarıda kalmasın.Ertesi gün ben arada 1-2 kez suyunu değiştirdim.Sürenin sonunda derin bir tencereye su koyup kaynatıyoruz.Kaynayan suyun içine incirleri atın ve 10 dakika kadar kaynatın.10 dakikanın sonunda kevgirle çıkarıp soğuk suyun içine atın ve suyunu süzün.Ve incirleri elinizle hafifçe sıkarak içindeki suyun çıkmasını sağlayın.
Tekrar su kaynatıp aynı işlemi iki kere daha tekrarlayın ki acı suyu çıksın.Bu arada incirler büzüşüyor ama korkmayın eski hallerine dönecekler.3 defa kaynatma işlemi bittikten sonra incirleri bir kenara alın soğusun.Bu arada ayrı bir tencereye 4 su bardağı suyu koyun ve içine de 4 su bardağı toz şekeri ekleyin.Ayrıca karanfil ve çubuk tarçını da atın ve kaynamaya bırakın.Tahmini 20 dakika kaynaması gerekiyor.Şöyle söyleyeyim bu şerbet normal reçel kıvamında olmalı.20 dakika kaynadıktan sonra incirleri içine atın ve incirler şerbeti içine çekene kadar yine tahmini 15 dakika kadar kaynatmaya devam edin.Söndürmeye yakın Ceviz içini,yarım limon suyunu ve vanilyayı ekleyin ve bir taşım kaynattıktan sonra altını söndürün.Ilındıktan sonra kavanozlara koyup uygun bir yere kaldırın.
Şimdiden afiyet olsun.

5 yorum:

öce dedi ki...

ne mutlu size kendi bahçenizin meyvesini reçel yapabiliyorsunuz. ellerinize sağlık.

Nurşen Aksoy dedi ki...

İnanilmaz olmus,incir bulursam hemen sizin tarifinizle deneyecegimm..ellerinize saglik..

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ARKADAŞIM HARİKA, OLMUŞ ARTIK BİR ARA TADINA BAKARIM:))

mutfagabuyrun dedi ki...

ne kadar güzel görüüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

cocugumlaeglenirken dedi ki...

elinw sağlık canım harika görünüyor deneyeceğim