19 Kasım 2013 Salı

ÇİZİK YEŞİL ZEYTİN

Bu sene ilk defa yeşil zeytin yapıyorum.Daha öncelerde hep siyah zeytin yaptım.Eşim ve ben zeytin canavarlarıyız.O yüzden her sene yaptıgım siyah zeytinin yanına bu senede yeşil zeytin eklemeye karar verdim.Bu arada siyah zeytin pazarlarda henüz çok pahalı oldugu için yapamadım.Ama mutlaka yapılacaklar arasında.Yeşil zeytini pazardan 3 tl'ye aldım.Pazarcı kadın bana az çok nasıl yapıldıgını anlattı.Bende onun anlattıklarından yola çıkarak denemeye karar verdim.Aslında basit gözüküyor umarım becerebilirim.En kısa zamnada tatlansa da bende yapabiliyormuyum diye baksam.Çünkü eger yapabiliyorsam zamanı geçmeden biraz daha almak istiyorum.Zeytinler tatlanınaca ve güzel olmuşsa tekrar fotografını çeker paylaşırım sizlerle. 
ÇİZİK YEŞİL ZEYTİN TATLANDIRMASI:
  • 1 kilo zeytin(şimdilik 1 kilo aldım deneme amaçlı) 
  • kalın tuz(turşuluk tuz)
  • limon tuzu veya limon
  • zeytinyagı
Yeşil zeytinlerimizin yapraklarını ve çöplerini ayıklıyoruz.Ve bir bıçakla iki yerinden çizikler atıyoruz.Uygun bir kaba koyuyoruz ve üstüne çeşme suyu dolduruyoruz.Görebilecegimiz bir yere koyuyoruz çünkü her gün aynı saatte suyunu degişitirecegiz.Aslında pazarcı kadın ilk suyunu 10 gün sonra degiştir dedi ama ben her gün degiştirmeye karar verdim.Zeytinlerin rengi degişmeye başladıgında bir tane alıp tadına tatlanmış mı diye bakıyoruz.Eger istediginiz şekilde tatlanmışsa yeteri kadar suya(unutmayın kabın üst kısmında biraz boşluk kalacak şekilde su ekleniz gerekiyor çünkü üstüne zeytinyagı ekleyecegiz) tuz ekliyoruz(pazarcı kadın yeşil zeytine çok tuz atılmaz çünkü çok çekemzmiş eger çok atarsanız çok tuzlu olur dedi)Ve limon tuzunu da ekleyip karıştırıyoruz.Tuz ve limon tuzu eriyince zeytinlerin üzerine boşaltıyoruz.Boşluk kalan üst kısmada zeytinyagı ekliyoruz ve uygun bir ortamda saklıyoruz.
Ve zeytinlerimin nihayet olmuş hali.

Afiyet olsun.

4 yorum:

meri dedi ki...

bende yaparım ve ailecek çok severiz sağlıkla mutlulkla yemeniz nasip olsun canım

kış güneşi dedi ki...

doğal olan herşey çok güzel olur sağlıkla yemek nasip olsun

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM
BEN CAFE ROYAL OLAN BLOG ADRESİMİ DEĞİŞTİRDİM SENDE YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM:))
www.didemin-not-defteri.blogspot.com

ayten dedi ki...

Ellerinize sağlık.Emekle yapılan doğal olan herşeyin tadı bir başka oluyor.Afiyet olsun.