2 Aralık 2013 Pazartesi

ANZAK BİSKÜVİSİ

Yine bir yulaf ezmesi tarifi ile karşınızdayım.Anzakların en meşhur milli bisküvisiymiş.Tadı harika.İçini ben ekstradan bol ceviz,kuru kayısı ve üzüm ile doldurdum.Aslında orjinal tarifte bunlar yoktu ve daha güzel olacagını düşünerek ekleme yaptım.Tarifin aslına buradan ulaşabilirsiniz.Yulaf ezmesi artık benim mutfagımda olmazsa olmaz besinlerden oldu.Eskiden kendisi evime bile ugramamışken bu kurabiyeler sayesinde evden çıkmaz oldu.Daha öncede yulaflı kayısılı kurabiye denemem olumlu ve harika sonuçlanmıştı.Bu tarifi de denemenizi tavsiye ederim.
ANZAK BİSKÜVİSİ TARİFİ:
  • 1 su bardagı un(250 gr.lık bardak)
  • 1 su bardagı yulaf ezmesi
  • 1 su bardagı hindistan cevizi
  • 125 gr.margarin
  • 3/4 su bardagı esmer şeker
  • 2 yemek kaşıgı bal
  • 1 tatlı kaşıgı karbonat
  • 2 yemek kaşıgı soguk su
  • bol miktarda dogranmış ceviz
  • kayısı kurusu
  • istenirse cevirdeksiz üzüm
Margarini,2 yemek kaşıgı soguk suyu,balı,ve esmer şekeri küçük bir tencerede çok kısık ateşte yag eriyene kadar tutuyoruz.Ayrı bir yerde un,hindistan cevizi ve yulafı karıltırıyoruz.Hazırladıgımız yaglı karışımın ilk sıcaklıgı geçtiginde içine karbonat konulur ve köpürene kadar karıştırılır.Yaglı karışımı,yulaflı karışıma ekleyerek kaşık ile karıştırıyoruz.İyice birbirine bütünleştikten sonra içine ceviz ve minik dogranmış kayısı kuru eklenir ve tekrar karıştırılır.Karışımdan ceviz büyüklügünde parçalar koparılarak yuvarlak şekil verilir ve yaglı kagıt serili tepsiye dizilir.Çatal ile üzerlerine hafif bastırılır.Önceden 180C ısıtılmış fırında yaklaşık 10-15 dakika pişirilir.Piştikten sonra tel ızgara üzerinde sogumaya bırakılır.Soguyunca kapaklı cam kavanozda 2 hafta kadar saklanabiliyor.
Afiyet olsun.  

5 yorum:

sarkaç dedi ki...

ilk kez duydum anzak bisküvisini. çok güzel olacağı da içindekilerden belli. ellerinize sağlık

fatma dedi ki...

değişik bir tarif.bende ilk defa duyuyorum ellerinize sağlık

Elif dedi ki...

Eylem hanım malzemelerim evde mevcut yapmak istiyorum bardak ölçüsü cup ilemi yapıldı...tesekkurler

Unknown dedi ki...

merhaba elif hanım normal bardak ölçücüsü yani 1 cupa denk geliyor galiba.

Kozet dedi ki...

Türkiye'deki su bardakları 200 ml.dir, yani Amerikalıların 250 ml.lik ve İngilizlerin 237 ml.lik "cup"larıyla ilgisi yok.