13 Ağustos 2013 Salı

KREMALI TAVUK SOTE

Hepinizin geçmiş bayramı kutlu olsun arkadaşlar.Umarım hepiniz benim gibi çok güzel bir bayram geçirmişsinizdir.Ben annecigimin yanına Mersine gittim.Abim,yigenlerim,annecigim uzun bir aradan sonra ilk defa bir bayramı beraber karşıladık.Ablamda gelecekti fakat son anda eniştecmin rahatsızlıgı çıkınca ortaya gelemediler.Bir yanımız eksik kaldı yani.Bayramın son günü evimize geri döndük.Aslında gönül doya doya kalmak istiyor fakat eşim izin alamdıgı için ancak 4 gün kalabildik.Neyse buna da şükür.Mersinde bol bol gezdirdi abim bizi.Gözne yaylasına çıkıp serin serin kebap yedik.Tantuni zaten baştacımız yemeden olmaz.Künefe de üstüne harika gitti tabii ki.Ama en güzeli dostlarımızı görmekti tabii ki.
KREMALI TAVUK SOTE TARİFİ:
  • 1 veya 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet yeşil biber
  • yarım paket krema
  • tereyag ve sıvıyag karışımı
  • tavuk gögüs veya kalça kısmı(tercih size kalmış)
  • tuz,karabiber,kırmızı pul biber,kekik
  • 1 adet küçük sogan
  • 2 diş sarımsak
Tavuklarımızı istediginiz boyutlarda dograyın.Biberleri uzunlamasına yani jülyen dograyın.Soganları piyazlık dograyın.Sarımsakları soyun ve ikiye bölün.Tereyagını ve sıvıyagı derin bir tavada eritin ve içine tavuk ve soganları aynı anda koyun ve suyunu bir miktar çekene kadar pişirin.Suyunu tam çekmeden biberleri ve sarımsagı ekleyin.Baharatlarını da ekleyip ocagın atlını bir miktar kısın.Bütün malzemeler piştikten sonra ve söndürmeden önce kremasını ekleyip krema ve tavuk bütünleşene kadar bir miktar pişirin ve ocaktan alın.
Afiyet olsun.

8 yorum:

nursen aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel bir yemek olmuş..afiyetler olsun..

derya SEZGİN dedi ki...

Canım ellerine sağlık,sevgiler...

pınar dedi ki...

canım ellerıne sağlık...sevgıler......http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/

özlem dedi ki...

canım ellerine sağlık

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık nefis bir yemek olmuş. Kremalı tavuğa bayılırım. Sevgiler.

Banu dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor sevgilerimle...

ihlamurcum dedi ki...

Hem pratik hem de lezzetli bir yemeğe benziyor,elinize sağlık.

susamcorekotu dedi ki...

eylemcim yanına ekmeği de bırakmışsın hemen banalım yiyelim :) eline sağlık