28 Ağustos 2013 Çarşamba

TALAŞ KEBABI(BÖREGİ)


Talaş kebabını ilk denedigimde evdeki herke tadına bayılmıştı.Ama ben uzun zamandır bir türlü fırsat bulupta bir daha yapamadım.İki çocuklu olmak çok zormuş hep söylüyorum ya bu kendini en çok yemek yaparken veya yapmaya çalışırken belli ediyor.Aren hızla büyüyor dogal olarak daha çok ilgi istiyor Efe deseniz zaten kocaman oldu ama yine de ilgi bekliyor.Ben deseniz sessizlige hasret bazen sırf sessiz oldugu için babamız işten geldiginde tuvalette daha çok vakit geçirir oldum.Hatta işi abartıp 1 sayfa kitap bile okuyorum tuvalette.Gülmeyin ne olur ne yapayım her fırsatı her sessizligi degerlendirmeye çalışıyorum.İşte böyle sessizlige yakın oldugumda yaptım talaş böregini.Yani kendimi mutfaga attım.Ve harıl harıl çalışıp beş çayına yetiştirdim böregi.İşte tarifi: TALAŞ BÖREGİ TARİFİ:
  • 3 yemek kaşıgı tereyag ve margarin karışımı
  • 250 gr.kuşbaşı et
  • 2 adet sogan
  • 3-4 adet domates
  • maydanoz
  • 10 tane milföy hamuru
  • tuz,karbiber
  • 1 yumurtanın sarısı
Tereyagını derin bir tavada eritin.İçine etleri ilave edip suyunu çekene kadar etleri pişirin.Üstüne piyazlık dogradıgınız soganları ilave edip karıştırın.Ve tavanın kapagını kapatın.15 dakika bu şekilde piştikten sonra yemeklik dogradıgınız domatesleri ve baharatlarını ilave edin.10 dakika kadar pişirip altını kapatın.Bu malzemeyi süzgeçten geçirerek suyunu ayrı bir kaba alın.Etli harcın içine küçük dogradıgınız maydanozları ekleyin ve karıştırın.Ilınmaya bırakın.
Milföy hamurunu buzluktan çıkarın ve yumuşayana kadar üstü kapalı şekilde bekletin ama kurumasın.Sonra unlanmış tezgahta elinizle hafif açın.Ortalarına süzülmüş ve sogumuş olan etli harçtan koyun.Ve milföy hamurunu zarf katlar gibi katlayın.Yaglı kagıt serili tepsiye katlanmış kenarları alta gelecek şekilde yerleştirin ve üstüne yumurta sarısı sürün.Önceden 220 C ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirin.Çıkarınca yanına veya üstüne isteyen olursa ayırdıgınız sostan dökün ve servis edin.
Afiyet olsun.

4 yorum:

Özge'nin Oltası dedi ki...

Ben de bayılırım talaş böreğine. Epeydir yapmamıştım iyi oldu hatırladığım :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Annem sık yapardı ellerine sağlık Eylemciğim ):

Saglıklımutfak dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok lezzetli gözüküyor:) Sevgiler

tatlı sefam dedi ki...

cok guzel olmus elıne sağlık