4 Eylül 2010 Cumartesi

FIRINDA SEBZELİ TAVUK GÜVECİ


Dünkü yaptıgım domatesli bulgur pilavının yanına fırında sebzeli tavuk güveci yaptıgımı söylemiştim.Güveci yaparken ilk önce ocakta pişirdim daha sonra fırına sürdüm.Fırına pişirdikten sonra sürmemde ki amaç fırında uzun süreli pişmesi gerekiyor.Yani anlayacagınız elektrikten biraz tasarruf etmek için.Bu tarifi hamaratabla sitesinin düzenledigi fırında tavuk yemekleri yarışmasına gönderiyorum.İşte tarif:
FIRINDA SEBZELİ TAVUK GÜVECİ MALZEMELERİ:
  • 2 adet patlıcan
  • 500 gr.tavuk parçaları(ben tavugun butlarını parçaladım aynı zamanda gögüs fileto kısmını kullandım)
  • 3 adet patates
  • 250 gr.kadar isterseniz daha fazla yeşil fasulye
  • 10 adet arpacık sogan(evde arpacık sogan yoktu ben büyük soganlardan kullandım)
  • 7-8 diş sarımsak
  • 4-5 adet yeşil biber
  • 3 adet domates
  • 1 yemek kaşıgı domates salçası
  • karabiber,tuz,pul biber
  • 2 yemek kaşıgı tereyag
  • 1,5-2 su bardagı sıcak su
Kuşbaşı dogradıgımız tavuk etlerini güvecin tabanına  yerleştiriyoruz.Üzerine sırası ile kabukları soyulmuş arpacık soganları(eger arpacık sogan yoksa büyük soganları 4'e bölüp koyun),kılçıkları alınarak 2 veya 3'e bölünmüş yeşil fasulyeleri,kabukları soyularak 4'e bölünmüş patatesleri,alaca soyulup acısı çıkarılarak istenilen şekilde dogranmış patlıcanları,kabukları soyulmuş sarımsakları(bütün halde),çekirdekleri çıkarıldıkran sonra dogranmış yeşil biberleri ve üstüne kabukları soyulmuş ve yemeklik dogranmış domatesleri koyalım.Ayrı bir kaba salçayı alıp üstüne baharatları ilave ediyoruz ve 2 su bardagı sıcak suyu dökerek eziyoruz.Bu sıvı karışımı güvecimizin üstüne gezdiriyoruz.Son olarak tereyagını küçük parçalar halinde güvecin en üstüne koyuyoruz.Ve güvecin kapagını kapatıyoruz(eger kapagı yoksa alimünyum folyo ile kapatıyoruz agzını)kısık ateşte bir miktar pişmeye bırakıyoruz.Ocagın altı çok açık olunca güvecin dibi tutuyor o yüzden dikkat etmek lazım.Güvecimiz bir miktar piştikten sonra önceden 200 veya 250C ısıtılmış fırına veriyoruz.Yaklaşık olarak 40 dakika pişirin(aslında bu süreyi sebzelerin yumuşayıp yumuşamadıgına bakarak ayarlarsanız daha iyi olur.)
Afiyet olsun.

13 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Çok sevdiğimiz bir yemektir. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.

ebru dedi ki...

Eylemcim toprak tencerede güveç ne kadar lezzetli olur dimi.Ellerine sağlık canım.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

harika gorunuyo
bayilirim guvecte pisen her yemege
o mis gibi guvec kokusuyla yemede yaninda yat olmus :)
ellerinize saglik

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım fotolar süper,çekimlerine hayran kalıyorum.Ellerine sağlık leziz görünüyor.Öptüm...sevgilerrr...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık eylemcim nefis görünüyor gerçektende

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok nefis görünüyor.Afiyet olsun.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok nefis görünüyor.Afiyet olsun.
Sevgiler.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık eylemciğim nefis görünüyor..afiyet olsun sizlere
sevgiler

Sevtap dedi ki...

Ellerine sağlık canım hertürlü tavuk yemeğine bayılırım.Bu arada Kadir gecen Mübarek Olsun

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Kandilini kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.
Bu arada;
Yemek nefis görünüyor, ellerine sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş bence ellerine sağlık
sevgiler..

saniyesultan dedi ki...

ne de güzel olmuş yemeğin......evet köylere gitmek güzel oluyor....hele sebze toplamak daha da güzel.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Yarışmaya katılan tarifler arasında tarifleriniz sunumuyla hemen dikkat çekiyor. Ben de size başarılar diliyorum. Ne yazık ki bu tür yarışmalarda her zaman hak eden kazanamıyor, sonuçta profesyonel jüri önünde yarışmıyoruz. Yarışmaya katılan herkesin emeklerine sağlık, güzel tarifler öğreniyoruz.
Güveci çok severim ama hiç tavukla yapmadım, denemeyi çok isterim. Bu yarışma yüzünden yakında tavuğun baklavasını da yapacağım galiba:)) Ellerine sağlık, afiyet olsun.
Sevgiler.