10 Mayıs 2010 Pazartesi

KURU DOMATESve BİBER SALATASI


Domates kurutmayı çok istedim fakat Antalyanın nemli ortamında kuruması zor oldu.Fırın da kurutma seçenegini de yeni ögrendim.Henüz denemedim ama mutlaka deneyecegim.Bu domatesleri annem bizim köyde kurutmuş yani tamamen dogal.Elime ulaşır ulaşmaz denemek istedim ve ortaya bu salata çıktı.
KURUTULMUŞ DOMATES VE BİBER SALATASI:
  • Kurutulmuş domates ve biber
  • az zeytinyagı
  • kekik
  • tuz hiç koymadım annem tuzla kuruttugu için tuzu yeterli geldi
Kaynayan suyun içine kurutulmuş domates ve biberlerimizi atıp 15 dk.kaynatıyoruz.Sonra çıkarıp dogruyoruz ve üstüne kekik ve sıvıyag ekliyoruz.
Afiyet olsun. 

19 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Eylemciğim eline sağlık. Fırında domates kurutmayı bende merak ediyorum. Yaptığın zaman paylaşırsan çok sevinirim. Geçti ama anneler gününde kutlu olsun.Sevgiler.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Özellıkle kış aylarının enfes lezzeti diyorum ben kurutulmuş domatesi..hele ki yazın o güzelim domatesleri düşünüp kışın yediğimiz / yada yemeye çalışdığımız domateslerı kıyaslarsam.
Salatası ayrı lezzetdir kurutulmuş domatesın..
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

gullesu dedi ki...

hımmmm ne güzel güzküyor renkleri harika ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

hımmmmm... ben bayılıyorum kurutulmuş domatese, ellerine sağlık.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

mersinde de çok zor kurutmak
fırında nasıl oluyomuş ilk defa duydum
bana verirsen tarifini yapmak isteerim

çok lezzetli oluyor kuru domates
ellerine sağlık

BAL TATLISI dedi ki...

kurutulmuş sebzeler bana çocukluğumu hatırlatır,annem çok kuruturdu ama yemeklerde kullanırdı.
salatasını hiç yemedim eminim çok lezzetlidir

Unknown dedi ki...

Canım harika bir görüntü ellerine
sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

İstanbul da kurutması daha zor. Bizede halam memleketten yolluyor. Salatası değişik olmuş. Ellerine sağlık
Anneler günün kutlu olsun canım.

pelince dedi ki...

Bende hazır alıyorum,böylesi şahane olmuş.. anneciğininde eline sağlık...
afiyet olsun..

papatya dedi ki...

ellerine saglik canimm..Firinda kurutmayi da paylasirsan cok sevinirim.
Sevgiler...

FİLİZ'CE dedi ki...

değişik bir salata..fırında domates kurutmayı bir ara paylaşırsan sevinirim..ellerine sağlık cnm salata için..sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok severim,Ellerine sağlık,aşağıdaki saç böreğide süper olmuş,sevgilerrrrr.Öptüm...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canımmm
nefisss görünüyor

Doyumluk.... dedi ki...

Tam bana göre olmuş inan.Bu aralar salatalardan başka bir şey görmez oldu gözlerim.sevgiler...

Esma Ercengiz dedi ki...

Eylemcim çok güzel görünüyor. Ben de yaparım sık sık..
Ben kaynatmıyorum. Sıcak su da bekletiyorum domatesleri. Yumuşayınca doğrayıp, az zeytinyağda kekikle çok az kavuruyorum. Özellikle kış kahvaltılarında çok nefis oluyor...
Kabakta ki ilaç konusuna gelince, bak şimdi ben de tedirgin oldum. Her sebzeyi mevsiminde yemeye gayret ediyorum. Bir de bu konu var tabii..
Ben de araştıracağım bu konuyu..
Sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

En sevdiklerimdendir bu salata hatta ben buna yemek derim bazende üzerine sarmısaklı yoğurt dökerim hım bak şimdi ağzım sulandı valla :)9
bu arada buzdolabı süsün ne alemde ?..

ışığın mutfağı dedi ki...

eylemcim fırında domates nasıl kurutuluyormuş bir yazarsan çok sevinirim zira çok seviyorum kuru domatesi....

Adsız dedi ki...

TEBRİKLER..

Adsız dedi ki...

biraz yağda sarımsakla birlikte kavrulur ve servis etmeden nar ekşisi eklenirse tadına doyulmuyor.