1 Haziran 2009 Pazartesi

MAKARNALI UN ÇORBASI

Aslında bu çorbayı oglum Efe içi yapmıştım.Ama tadı güzel oldugu için oturup ailecek yedik ve çok begendik.Eger çocugunuz süt içmiyorsa bu çorba tam size göre.
Malzemeler:

  • 2 yemek kaşıgı tereyag ve sıvıyag karışımı

  • 2-3 yemek kaşıgı un

  • 1 su bardagı süt(istege göre su oranı azaltılıp daha fazla süt konulabilir)

  • 3-4 su bardagı su(çorbanız biraz koyu olsun istiyorsanız suyu 3 bardak koyun)

  • istenilen kadar makarna

  • 1 tatlı kaşıgı tereyag(çorbanın üstüne)

  • tuz ve kırmızı biber
Tereyag ve sıvıyag karışımını tencereye alın ve eritin.Unu ekleyip pembeleşene kadar kavurun.Un kavrulunca sütünü ekleyin ve bir süre kısık ateşte tutarak karıştırın.Sonra azar azar suyunu ekleyin ve blenderla karıştırın ki unlar topak topak kalmasın.İçine makarnayı ve tuzunu atın.Makarnalar pişince 1 tatlı kaşıgı tereyagını başka bir tavada eriterek içine az tozbiber koyup karıştırın ve çorbanın üstüne dökün.Size ve çocugunuza afiyet olsun.

19 yorum:

HADİYE dedi ki...

Merhaba Eylem Hanım,

Küçük çocuk sahibi olunca öncelikle onlara yönelik yiyecekler hazırlamak gerekiyor tabiki.Bizler o günleri geride bıraktık.Bazen arıyorum bebeklik günlerini kızlarımın.Artık yetişkin oldular ve sorunlarda onlarla birlikte büyüdü.Kızım için dualarınıza teşekkür ederim.
Allah cc cümlemizin çocuklarına hayırlı ömürler versin inşallah.Sizlerede çocuklarınızın ak günlerini göstersin rabbim.

Sevgiler*

Pembe Tatlar dedi ki...

Tamda aklımdan çocuklar için ideal derken sizin içmenize çok güldüm:))
Eminim güzel olmuştur canım ellerine sağlık mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle:)

gullesu dedi ki...

canım ellerine sağlık tamda benim kızıma göre...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Eline emeğine sağlık.
Miiiiis!
Sevgiler

*kelebekana*-* dedi ki...

bende oğlum küçükken ona yaptığım meyva pürelerini yerdim ;))..sevgiyle kal ...
not ..sevgili arkadaşımız analı kızlının bloğuna yorum yazmaya girince problemle karşılaşıyorum ..belki bunu okur yorum yazamasamda takibindeyim ..

eviminnuru dedi ki...

ellerinize sağlık bende miniğe ek gıdalara başladım çorba tariflerini tek tek deniyorum buda güzel makarnaları lömbürdetmezse;)

cansudere dedi ki...

canım ellerine saglık sevgiler....

pelince dedi ki...

Bazen öyle oluyor,biz muhallebileri bile yiyoruz :))Çorba miss gibi olmuş,ellerine sağlık...
Sevgiler.

hanife dedi ki...

eline sağlık hepinize afiyet olsun

made in funda dedi ki...

canım oğluşuna afiyet olsun.ellerine sağlık...

havvanur dedi ki...

hmmm güzel görünüo afiyet olsun efemizeee hayırlı gecelerr

ozlem dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım sen deneme yoluyla bulmuşsun ama bu çorba bizim memleketin çorbasıdır ben çok yaparım çokda severiz fiyonk makarna koyarız hep içine torba yoğurduylada güzel olur bide sosunu kıymalı yaparız öylede tavsiye ederim tekrar ellerine seğlık

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Ben de yeğenime yaptığım çorbaları tüm aileye zorla içirmiştim:) Çünkü içeriği çok sağlıklıydı, senin çorba da muhteşem olmuş ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

Eylemcim çok değişik bir çorba olmuş ellerine sağlık sevgilerimle...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık süpersiniz ya çocugun yemeğine mi göz diktiniz bakalım:)
sevgiler

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

TAM ÇOCUKLARA GÖRE BİR ÇORBA....BENİM ÇOCUKLAR KÜÇÜKKEN ÇOK YAPARDIM... ŞİMDİ ÇORBA YENMİYOR EVDE...ARTIK BIKTILAR SANIRIM...
ELLERİNE SAĞLIK...GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM...

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

ellerine sağlık canım daha önce hiç yememiştim denemek lazım

Unknown dedi ki...

TAM ÇOCUKLARA YÖNELİK BİR ÇORBA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

e.esma.albayrak dedi ki...

çok güzel bir çorba ben bunu yaparken birde ununu kavurmadan önce nanesini kovuruyorum böylede cok lezzetli oluyor...