15 Mayıs 2009 Cuma

SAKALLI POĞAÇA


Sevgili defneylebirlikte den aldım bu tarifi.Ve hemen denemek istedim.İşte sonuç.


Malzemeler:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un
  • 1 yumurta sarısı(üstüne sürmek için)
İçi için:Beyaz peynir
Dışı için:Bolca ince doğranmış maydanoz
Ilık sütte kuru mayayı eritelim.Tüm malzemeleri un hariç karıştıralım.Unu azar azar bu karışıma ekleyerek yumuşak bir hamur elde edelim.Hamuru 1 saat dinlendirelim.Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım.Ve yağlanmış tepsiye dizelim.Yumurta sarısına bir iki damla sıvıyağ katıp karıştıralım ve fırça yardımıyla hamurların üzerine sürelim.30 dakika da tepside mayalandıralım.Önceden 180C ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar tutalım.Fırından çıkardıktan sonra 30 dakika bekletelim ki soğusun.Soğuyunca ortadan yarım ay şeklinde keselim ve içine ezilmiş beyaz peynir sürelim.Peyniri dış kısmına kadar taşıralım ve sonra ince doğranmış maydanoza batıralım.
Afiyet olsun.

24 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eylemciğim harika olmuş poğaçaların.ellerine sağlık.sevgilerimle...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Şu an herşeyi yiyebilirim. Afiyet olsun. Ben sana kurabiye vereyim sende bana poğaça versen olmazmı :))

Unknown dedi ki...

Yaa yine çok güzel bişey yapmışsın canım çekti ama şu anda hiç hamurun mayalanmasını bekliyecek vaktim yok. Peynir yesem bu tabağı alır kaçardım:) ama maalesef yiyemiyorum. Ben de yapcam ama arasına başka bişey koycam :)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Eylemcıgım harıka olmuşlar sımdı cayımın yanına nefıs olurdu vallahı.Guzel bır hafta sonu dıleklerımle .Ellerıne saglık canım..

Pembe Tatlar dedi ki...

Eylemciğim harika olmuş canım ellerine sağlık...
Hayırlı cumalar:)

Pembe Tatlar dedi ki...

eylemciğim sultan lokumunun tarifi geldi değilmi canım????
Maşallah oğluşun çok tatlı yerim ben onun tultan diyen dillerini:))
Sevgilerimle...

Esin dedi ki...

Eylem çok güzel olmuş canım ellerine sağlık.Bir yere not ettim.Listemde ilk sırada.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

pufuduklarım benimmm...

LEMAN dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR CANIM ÇAYI KOY GELIYORUM SÜPER DURUYORLAR

made in funda dedi ki...

canım nefis nefis.ben tadına doyamamıştım alayım şurdan bir kaç tane.mmmm miss.ellerine sağlık canım.afiyetler olsun...

Unknown dedi ki...

MUTLAKA AMA MUTLAKA BENDE DENEYECEĞİM BU TARİFİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM....

armina dedi ki...

Poğaçan nefis görünüyor.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar.
Elleine sağlık.
İsmide ilgiç olmuş ama uymuş.
İyi geceler

keskinli dedi ki...

mayali tüm tariflere bayilirim buda sahane olmus canim elllerine saglik güzel bir hafta sonu dilerim sevgiler

Özlem dedi ki...

Eylem'cim,
Sonuç harika olmuş,ellerine sağlık, nefis,
sevgilerimle

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eylemciğim bezelyeleri haşlamıyorum,yağ ısındıktan sonra bezelyeleri koyunca ksık ateşte kapağını kapatıyorum.buharında pişiyor.rengi koyu yeşil olunca altını açıyorum ve kızartıyorum ama istersen haşalayrak da yapabilirsin canım.iyi hafta sonları...

aşevi dedi ki...

valla canım nefis görünüyor, ne diyim.. ellerine sağlık:)

EZGi :)) dedi ki...

çok sevdiğim bir lezzettir harika görünüyorlar ellerine sağlık eylemcim sıcacık sevgiler

FİLİZ'CE dedi ki...

çok lezzetli gözüküyorlar.ellerine sağlık cnm..

beyaz mendil dedi ki...

Eylem'ciğim çok güzel olmuş.Ellerine sağlık hayatım.Sevgilerimle

TAZE NANE dedi ki...

NEFİS OLMUŞ NEFİS.GÖRÜNTÜ DE SÜPER.
ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

Şengülce dedi ki...

kızım ellerine sağlık
çok nefis olmuşlar annem.
sevgiyle kal..

İlknur dedi ki...

Nefis görünüyor Eylemcim..Ellerine sağlık..

Tijen dedi ki...

Çocukluğumuzun anılarındandır değil mi? Ellerine sağlık!