16 Nisan 2009 Perşembe

SIVI SABUN YAPIMI

Arkadaşlar geçen gün internette dolaşırken sıvı sabun yapımı ile ilgili bazı bilgiler buldum bunları sizlerle paylaşmak istedim.Aslında buldugum sitede bir blog üyesi.Onun izni olmadan aldım bu tarifi ama beni hoşgörecegini umuyorum.Çünkü sitenin adını da paylaşacagım sizlerle.Bu arkadaş katı sabundan sıvı sabun nasıl yapılır onu anlatmış.Ben de onun cümlelerini aynen aktarıyorum size.Ben daha denemedim ama mutlaka deneyecegim.Ve denedikten sonra paylaşacagım sizlerle.Tarifi ben denemeden önce veriyorum çünkü benden önce deneyen olursa fikrini yazsın diye.İşte tarif:
Malzemeler:
  • Kalıp sabun(100 gr.lık bebek sabunları veya 100 gr.lık beyaz sabun olabilir)
  • 1 çorba kaşıgı bal
  • 1 çorba kaşıgı gliserin(eczane veya aktarlarda bulabilirsiniz)
  • 2 litreye yakın su
  • Blender
  • Pompalı sabun kutuları
Yapılışı:
Sabunu iyice rendeliyoruz.ve blendra boşaltıyoruz bir bardak kaynamış çok sıcak su koyup iyice karıştırıyoruz.Yarım bardak oda sıcaklığında su ekleyip yine karıştırıyoruz. Bal ve gliserini ekleyip yine iyice çırpıyoruz,15 dakika dinlendiriyoruz,ve tekrar çırpıyoruz.
Bu işlemlerimizden sonra elimizdeki malzeme 2 su bardağı olmuş olmalıdır.Ölçümüz beş,altı bardak oluncaya değin üzerine serin su ekleyerek sürekli çırpıyoruz,dolduracağımız kaplara boşaltıyoruz ama ağzını örtmüyoruz bir saat veya biraz daha bekleyip ağzını kapatıp çalkalıyoruz. kullanmadan önce çalkalayın. Bu tarif yaklaşık 1kiloluk birsıvı sabun ediyor.
sabunumuza bazı ilavelerde yapabiliriz mesela kaplara doldurduğumuzda bir kaç damla sevdiğimiz bir aroma yağı ekleyebiliriz, örn: lavanta,yasemin ,gül vb.
Sabunumuz kokulu olsun istiyorsak kullandığımız su bir şifalı bitki suyu olabilir,bunun için öce kullanacağımız bitkinin yoğun bir demlemesi yapılır ve süzülerek su sabunda kullanılabilir.Böylece kullandığınız bitkinin yararlı etkileride sabuna geçmiş olur.Bu arada deneyenler olmuş sıvı sabun beyaz sabunla yapıldıgı için beyaz sabun gibi kokuyormuş.Buna bir alternatif olabilir mi bilemiyorum.
Sitenin adı:bitkicadisi.blogspot.com

10 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Çok hoşuma gitti.
Harika bir fikir.
Sevgiler.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Denicem mutlaka:)

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

canım benim demişsinya aroma yağı diye o bence beyaz sabun kokusunu alır diye düşünüyorum bende kayısı yağına ve kakao yağına bayılırım bende öyle deneyeceğim bakalım.

Unknown dedi ki...

olabilemez bir şey değil yapılabilir...
sağolasın

LEMAN dedi ki...

kullandıgın malzemenın ne oldugunu bilmek çok güzel

Şekerci Butik dedi ki...

çok hoş valla harika....

paylaşım için teşekkürler eylemcim...zaman bulup denemek lazım...

sevgiler,

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Eylemcim tebrik ediyorum seni ne kadar güzel bir fikiri gerçekleştirmişsin. Uğraşına deydi.mis gibi

*kelebekana*-* dedi ki...

hayırlı cumalar ...

Adsız dedi ki...

Kendim kimya mühendisiyim. kimyasal madde kullanmadan nasıl sıvı sabun yaparım diye internette gezinirken buldum bu tarifi. çok hoşuma gitti. lakin gliserin alma fırsatım olmadan yaptım. biraz köpük haline gelen sıvı sabunlar gibi oldu. belli ki gliserol kıvamını veriyor. Piyasadan asitliği artırılmış, içine tonlarca kimyasal konulmuş sıvı sabun yerine bu çok daha sağlıklı ve iyi. teşekkür ederim tarif için.

Adsız dedi ki...

9.sınıf ögrencisiyim ve kimya ödevi olarak hocamız sabun yapmamı istemişti bugün denedim süper bi görüntü ve hoş bir koku çıktıı teşekkür ederim emeginize sağlık :)