15 Nisan 2009 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA

Sık sık yapmak istesem de pek başarılı olamıyorum bu konuda.Biraz zahmetli bir yemek sarma.Ama yemesi bir o kadar zevkli bence.Fotoğrafa aldırmayın.Aslında tabağa daha çok koyup ve süsleyip öyle çekecektim ama yedikten sonra aklıma geldi.Bende kalan sarmaların fotoğraflarını çektim.
Zeytinyaglı Yaprak Sarma Malzemeleri:
3 adet kuru soğan
1 çay bardağı kadar zeytinyağı
istenilen kadar kuş üzümü
1,5-2 su bardağı kadar pirinç
yarım limon suyu
yarım demet kıyılmış maydanoz
yarım kilo salamura asma yaprağı
1 yemek kaşıgı biber ve domates salçası
tuz,karabiber,tarçın,kesme şeker,kırmızıbiber
2 su bardağı kaynamış su

Aslında ben iç malzemesini çiğ olarak hazırlıyorum.Tercih sizin pişirebilirsiniz de.İsterseniz pişirilmiş halini anlatayım size.Soğanı yemeklik doğrayın.Zeytinyağında kavurun.Ayrı bir yerde kuş üzümlerini az su ilavesi ile haşlayın.2 su bardağı pirinci yıkayıp soğanlara ekleyelim.Biraz kavuralım.İçine salçaları ekleyelim ve baharatları,kesme şekeri atalım. Kuş üzümünü,limon suyunu ve maydanozu ekleyerek karıştıralım.İçine kaynamış su ilave edelim ve kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim.Altını kapatıp soğutalım.Salamura yaprağı yıkayalım.Sudan elinizle sıkarak çıkaralım.Her bir yaprağa 1 tatlı kaşıgı pişen içten koyarak sigara böreği gibi saralım.Pişirecegimiz tencerenin dibine bir sıra yaprak serelim ve üzerlerine sarmaları dizelim.üstüne limon suyu ve zeytinyağı gezdirelim.Yaprakların üzerine bir tabak kapatıp 2 su bardağı sıcak su ekleyelim.Su kaynamaya başlayınca altını kısalım.Arada pişip pişmediğini kontrol edelim.
Afiyet olsun.

18 yorum:

Mert'im dedi ki...

Ne beceriklisin eylem yaaa, nasıl sarıyorsun onları çocukla :) Ya da ben biraz beceriksizim :(

Mert'im dedi ki...

Bu arada bende inşaat teknikeriyim meslekdaşız yani :)

*kelebekana*-* dedi ki...

sarmaların nefis görünüyor ..

Unknown dedi ki...

Ne kadar muntazam sarmışsın. Ellerine sağlık.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

canım bence harika görünüyorlar,ellerine sağlık.dediğin gibi zahmetli iş ama çok lezzetli:-)sevgilerimle...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ah ah ahhhh
can evimden vurdun beni:)çooook seviyorum çoook...ama yapmaya çok üşeniyorum.annem sağ olsun her yaptığında bana da getirir:)
ellerine sağlık canım,
afiyet bal olsun
öptümmmm

Sibel GÖZ dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok güsel olmuşlar...
sevgiyle...

İlknur dedi ki...

Ellerine sağlık Eylem.Çok güzel olmuş.Afiyet olsun...

Unknown dedi ki...

BENDE BUGÜN SARDIM YUPUİİİ BİZDEDE BUGÜN SARMA VAR:)

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

canım ya kayıtsız kalamayacağım bir yemek bayılırım birde bol sarımsaklı bir yoğurtla of of offff allahım hemen yapmam lazım acayip canım istedi :) ellerine sağlık en zayıf noktadan vurdun :)

Seda dedi ki...

nefis görünüyo Eylemcim ellerine sağlık....

made in funda dedi ki...

sana katılıyorum canım.yapması o kadar zor ammmmaaaa yemesiii nefis..bayılırım.afiyetler olsun..

aşevi dedi ki...

ellerine sağlık,yanına da ayran oh...

tasarım mekani dedi ki...

sarma cok ugrastiriyor beni de.. birde guzel yaprak bulmak zor oluyor yaa... taze mayhos tatli boyle.. Sevgiler, medinem

Esradan dedi ki...

selam canım,ellerine sağlık,güzel gözüküyor,hele ki bu yemeği sevmeyen var mıdır diye düşünüyorum,
yağmur sonrası açan güneş gibi pırıltılı bir gün dilerim,sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Yapraklarını bir boyda ne güzel sarmışsın Eylem'ciğim..Ellerine sağlık canım..Afiyetler olsun..


Sevgiler..

LEMAN dedi ki...

hayırlı cumalar canım sevgilerle

cicibici bişeyler dedi ki...

Çok güzel olmuş!nasıl güzel görünüyor,bayıldım doğrusu,ellerine kollarına sağlık,canım çekti bir tane aldım,sevgiler.