2 Mayıs 2016 Pazartesi

SODALI KALAMAR TAVAYI ÇOK SEVECEKSİNİZ

 Bizim evde kalamar çok sevilir.Tabii ki gönül ister ki hazır dış kaplamalı olandan alalım ama çoooook pahalı maalesef.O yüzden halka halinde dondurulmuş kalamar alıyoruz ve ben evde dış harcını hazırlıyorum.Ama inanın çok lezzetli oluyor.Mutlaka deneyin derim.Geçen gün babamız evde değildi.Bizde kendimize bol kalorili bir sofra hazırladık.Pizza,patates kızartması,kalamar tava,soğan halkası....Bol kalorili demiştim size.
Evde çocuklarımla fastfood lokantası açtım ve onlara satış yaptım biz çok eğlendik.Bir sarılmaya bir dilim pizza.Para geçmeyen bir anne lokantası.Yani o gün benden mutlusu yoktu.Her zaman böyle bol kalorili yiyecekler yapmıyorum ama yapınca da dibine kadar yaşıyoruz.Tarif refikaya ait.

SODALI KALAMAR TAVA TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 şişe sade soda
  • yarım paket kalamar
  • un
  • kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI:

  1. Kalamarları eğer buzlu ise bir gece önceden buzluktan indirip buzlarını çözdürün.Kalamarları geniş ve derin bir kaba koyun,Üzerine karbonat ve tuzu ekleyip kalamarların suyu çıkana kadar 2-3 dakika iyice ovun.
  2. Kalamarlar sularını salınca üzerine sodayı dökün.
  3. Bu şekilde mümkünse 3 saat,tercihen 1 gece buzdolabında bekletin.Buzdolabında çıkardıktan sonra kesinlikle yıkamayın.
  4. Kızartmadan önce una bulayın bol kızgın yağda kızartın.
  5. Afiyet olsun.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Nefis gözüküyor...