26 Nisan 2016 Salı

TAVUK CİĞERE PATATES KIZARTMASI ÇOK YAKIŞIR

 Sakatat sever misiniz bilmem ama biz yani ufaklık hariç biz çok severiz.Ciğer olsun,kokoreç,işkembe olsun....farketmez her türlüsü kabulümüzdür.Ama bir çok insan kokusundan dolayı pek sevmez sakatatları yemeyi.Kulakları çınlasın Fevziye teyzem vardı Kiliste.Öyle güzel mumbar doması yapardı ki yemeye doyamazsınız.Hala özlerim onun mumbar dolmasını.Belki birgün yeniden yemek kısmet olur bilemem.
Tavuk ciger yaptığım gün illa ki olmazsa olmazlardan biri soğan salatası,patates kızartması ve yufka ekmektir.Eskiden yufka ekmeği bulmak çok zordu.Ama şimdi neredeyse birçok yerde bulabiliyorsunuz.Ben yufka ekmeği abartmadan yedikten sonra kilo aldırmadığını düşünenlerdenim.Çok abartmayın diyorum ya ciğer dürüm edeceksem sınırları çok zorlarım mesela.Arada da o kadar kaçamaklar olsun değil mi?Ben ciğer yaparken domates koymayı sevmiyorum çok ıslak ıslak oluyor gibi geliyor bana.Ama bir arada domatesli deneyeceğim.Siz isterseniz domates de koyabilirsiniz.

TAVUK CİĞER SOTE TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 paket tavuk ciğer
  • 2-3 adet orta boy soğan(soğan ne kadar çok olursa o kadar lezzetli oluyor.)
  • 2-3 adet yeşil biber(acı biber olunca daha güzel oluyor ama ben çocuklardan dolayı acı biber kullanamıyorum)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • bir miktar sıvıyağ
  • karabiber,tuz,pulbiber,kimyon,kekik


YAPILIŞI:

  1. tavuk ciğerleri ilk önce güzelce yıkıyoruz ve suyunun süzülmesi için bir kenara alıyoruz.
  2. Suyu süzülen cigerlerin büyük olanlarını keserek küçüklütüyoruz ve yağsız olarak tavaya alıyoruz.
  3. Yüksek ısı da ciğerler suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.Pişen ciğerlerin içine yağlarımızı ekleyip eritiyoruz.
  4. Yağlar eriyince piyazlık doğranan kuru soğanı ve istediğiniz büyüklükte doğradığınız yeşil biberleri ekliyoruz.
  5. Soğanlar diriliğini kaybedince baharatlarımızı koyup altını kapatıyoruz.Üstüne de patates kızartması yapıp koyuyoruz.
  6. Sıcak servis ediyoruz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: