8 Nisan 2016 Cuma

KAHVALTILARINIZ İÇİN BOL YEŞİLLİKLİ MISIR UNLU TAVA DA OMLET

 Her hafta cuma günün klasikleşmiş yazı dizisi olan pazar kahvaltı alternatifleri postuna hoşgeldiniz.Yazı dizisi deyince eskiden pembe dizi romanları vardı aranızda yaş almış:)) arkadaşlar hatırlarlar.Okuma yazma bilen her kadının evinde bulunan daha doğrusu bulunması gereken kitaplar serisi.Gerçi biz Kilis'te yaşarken öyle kitap bulmak çok zordu.Hani çocuk kitapları olsa bir nebze ama öyle abartıp roman okuyacağım,klasikleri okuyup devireceğim deseniz dediğiniz ile kalırsınız.
 Hadi dediniz farzedelim bu tarz kitapları almak için en az 90 km.lik yol katedip Gaziantep'e gitmeniz gerekirdi.Ben kitap okumayı hep sevmişimdir.O zamanlar kitap bulma konusunda diğer arkadaşlardan biraz daha şanslıydım.Çünkü abim Ankara da okuyordu.Gelirken birşeyler getirirdi. 
 Zamanın birinde babam bizi Gaziantep'e gezmeye götürdü.Ay inanmazsınız akşamdan uyku tutmadı beni.Sabahı sabah ettim.Bindik dolmuşa tabii ki araba dememi bekliyordunuz ama nafile araba lüks memur maaşı ile alınabilen bir teknolojik gereç değil.Neyse geldik Antep'e babam bizi yedirdi,içirdi,müzeye götürdü gezdirdi.Bir de hiç unutmam taze Antep fıstığı aldı.Aynı fıstık Kiliste de var hatta alası var ama o fıstığın tadı hala damağımdadır nedense.
 Fıstık hiç bitmesin istemiştim.Ama tabii ki bitti.Ve gezimiz de bitti döndük Kilis'e.Hayatım boyunca yani şimdiye kadar yaptığım hiçbir gezi bana böyle keyif vermemiştir.Belki birgün yine Gaziantep,Kilis gezmeye giderim eşimle,bebelerimle.Belki hayatımda hep kalmak istediğim İstanbul otelinde konaklarım.Fevziye teyzemin ellerinden öper hayır duasını alırım,eskiden yaşadığımız evlerimize uzaktan bakarım.hastaneye gider rahmetli babamı anarım.Kim bilir belki birgün.
Gelelim tarife:

BOL YEŞİLLİKLİ,MISIR UNLU,YUMURTALI OMLET TARİFİ:

MALZEMELER:

  • Eviniz de bulunan her türlü yeşillik(ben dereotu,nane,maydanoz,yeşil soğan kullandım)
  • 2-3 adet yumurta
  • 6-7 yemek kaşığı mısır unu
  • 2 yemek kaşığı normal un
  • pulbiber,karabiber,tuz
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • yarım çay bardağı su
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu


YAPILIŞI:

  1. Yeşilliklerinizi yıkayıp ence doğrayın.Ve derince bir karıştırma kabına alın.
  2. İçine yumurtaları,mısır ununu,normal unu,sıvıyağı,suyu,baharatları ve kabartma tozunu ekleyip iyice karıştırın.
  3. Krep tavanızı az sıvıyağ ile yağlayın ve karışımı çok kalın olmayan bir tabaka halinde tavaya dökün.
  4. Kısık ateşte bir tarafı pişince diğer tarafını çevirin.
  5. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: