13 Nisan 2016 Çarşamba

ÇİKOLATALI DOLGULU TARTIM MUHTEŞEM OLDU

Kilis'te oturduğumuz zamanlarda Süheyla abla diye bir ablamız vardı.Kulakları çınlasın ne becerikli bir insandı anlatamam.Küçükken ona çok imrenirdim.Büyüyünce onun gibi yemekler ve pastalar yapmayı isterdim.Bu kadar becerikli olmasına rağmen evde kalmış derlerdi Kilis'te.Ama yaşı da çok değil hani.Yani şimdi ki evlenme yaşlarını düşününce küçük bile olduğu söylenebilirdi.Eskiden malum 16 yı geçince evde kalmış oluyordu kızlar.
Ne kötü zamanlarmış düşünsenize.Benim annem 15 inde evlenip 16 sında ablamı kucağına alımış.Şimdi duyunca korkunç geliyor insana.İnsan daha kendini anlayamadan evleniyor ve bir sürü yükü omuzlarında taşıyor ne zor.Kesinlikle çocuk gelinlere hayır diyorum bende.Anneme soruyorum şimdiki aklın olsa daha doğrusu hayatın hakkında söz sahibi olsaydın evlenirmiydin o yaşta diye.Asla evlenmez okurdum diyor.Ben kendimi bilene kadar annem okuma yazma bile bilmezdi.Sonra azmetti okula gitti öğrendi.
Ama içi hep buruktu.Ki benim annem tanıdığım en zeki insanlardandır.Neyse süheyla ablamdan başladık nerelere geldik.Süheyla ablam evlendi İstanbul da yaşıyor.O evlendiğinde çok üzülmüştüm kim bana pasta yapacak diye.Ama büyüdüm artık kendi pastamı kendim yapıyorum.İşte o muhteşem tatlardan birinin tarifini de sagliklımutfaktan aldım ve uyguladım.Sonuç harika sizde deneyim derim.


ÇİKOLATALI TART TARİFİ:

TART HAMURU MALZEMELERİ:

  • 2 su bardağı un
  • 100 gr.margarin(oda sıcaklığında olacak)
  • 1 türk kahvesi fincanı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı süt
DOLGU MALZEMESİ:

  • 300 gr.bitter çikolata(ben 2 paket 80 gr.lık kullandım)
  • 200 gr.krema
  • 1 paket krem şanti(1,5 çay bardağı süt ile çırpılmış olacak)


YAPILIŞI:

  1. Tart hamuru için un ve kakao derince bir karıştırma kabına elenir.
  2. İçine pudra şekeri ve vanilya ilave edilerek karıştırılır.
  3. Unun ortası açılarak içine oda sıcaklığında ki margarin,süt ve yumurta eklenerek sert kıvamlı hamur elde edene kadar yoğrulur.
  4. Elde ettiğiniz hamuru streç filme sararak 20 dakika buzdolabında bekletin.
  5. Kreması için:Krema sos tenceresine alınır ve ısıtılır.Isındığında ocaktan alınır ve çikolata içine eklenerek eriyene kadar karıştırılır.Arada karıştırılarak ılınması beklenir.
  6. Bu arada hamur dolaptan çıkarılır 20-22 cm'lik tart kalıbına göre merdane ile açılır ve yağlanmış kalıba yerleştirilir.Ucundan sarkan hamur bıçakla kesilir.
  7. Çatalla birkaç yerinden delinerek önceden 180C ısıtılmış fırında yaklaşık15-20 dakika pişirilir.
  8. Fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakılır.
  9. 1,5 çay bardağı süt ile çırpılmış krem şanti çikolata ile iyice karıştırılır.
  10. Soğuyan tartın ortasına dolgu malzemesi dökülür ve donuncaya kadar buzdolabında bekletilir.
  11. Afiyet olsun.

1 yorum:

ebru dedi ki...

nefis görünüyor. ellerine sağlık