17 Şubat 2016 Çarşamba

AKŞAMDAN YEMEĞİNDEN KALAN TAVUKLARI DEĞERLENDİRME

 Ailecek bütün haşlama tavuğu çok severiz biz.Haşladığım tavuk suyu ile de ya mis gibi tereyağlı bir bulgur pilavı,ya da pirinç pilavı eşlik ede tavuğa.Tabii ki yanına olmazsa olmaz salata olur.Yıllardır neredeyse yani çocuklar olduğundan beridir tavuğun but kısmı bana hiç düşmüyor.Artık but yemek için ya sadece but alıp yapmayı ya da çocukların büyümesini beklemeye karar verdim.Derya Baykal bir programında "çocuklar artık büyüdü,eş desen zaten yok artık tavuğun en güzel yerlerini yemek sadece bana kaldı" demişti.Şimdi ona hak veriyorum.
Genelde haşlanmış tavuk bitmez ertesi güne de kalır.Ben kalan tavukları ya çorba yaparım ya da patatesli ve sarımsaklı tava da tavuk yaparım.İkisi de afiyetle yenir bizim evde.İşte sarımsaklı tavuk tarifi vereceğim size.

AKŞAMDAN KALAN TAVUĞU DEĞERLENDİRME SARIMSAKLI TAVUK TARİFİ:

MALZEMELER:

  • Haşlanmış tavuk
  • 2 adet patates
  • 1 adet soğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 2 adet rende domates
  • 4-5 diş sarımsak
  • kekik,tuz,pul biber,karabiber
  • az sıvıyağ ve tereyağ


YAPILIŞI:

  1. Patatesler istenilen büyüklükte doğranır ve sıvıyağ da kızartılır.
  2. Kalan haşlanmış tavuk ise yanmaz tava da az tereyağın da kızartılır.
  3. Kızaran tavuğun üstüne yine kızartılmış patates,az iri doğranmış yeşil biber,piyazlık doğranmış soğan,ince kıyılmış sarımsak ve baharatlar eklenir.
  4. En üste ise rendelenmiş domates konur.Az sıcak su ilavesi ile ağzı kapatılarak pişmeye bırakılır.
  5. Yemeğimiz hazır.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: