12 Ocak 2016 Salı

SÜT HELVASI YEDİĞİNİZ EN GÜZEL HELVA OLACAK

 Süt helvasını geç keşfettim ben.Bursa yöresine ait bir helvaymış.Ama tadına ailecek hasta olduk.Sıcakken ayrı bir güzel,soğudugunda ayrı bir güzel bir tat bırakıyor insanın boğazında.Hani damak çatlatan diyordu ya bir yemek gurmesi aynen öyle yani.
 Muhallebi desem değil,helva desem değil iki arada bir tat.Mutlaka denemelisiniz.Ben tek kişilik güveç kalıplarında yaptım ama siz isterseniz orta boy bir borcama da koyabilirsiniz.Çünkü fırınlanma aşaması da var.
 Tarifi cahidejibek sayfasından aldım.Kesinlikle deneyin pişman olmazsınız.İşte tarif:

SÜT HELVASI TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 150 Gr.margarin veya tereyağ(isterseniz bir miktarını zeytinyağı veya sıvıyağ olarak kullanabilirsiniz),
  • Çok az tepeleme 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker(asıl tarifte 1,5 su bardağı şeker diyor ama bize fazla şekerli geliyor)
  • 5 su bardağı süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 tutam tuz


YAPILIŞI:

  1. Toz şekeri bir tencereye koyun ve 1 su bardağı sütü üstüne ilave edip ocağa alın.Şeker eriyene kadar ocakta tutun(kaynatmayın).Sütün hepsinin ısınması gerekmiyor sadece şekerin erimesi için yapıyoruz bu işlemi.Ocaktan alın ve kalan 4 su bardağı sütü ekleyin.Ve yumurta sarısını da ekleyip çırpın.
  2. Margarini yanmaz bir tavaya alıp eritin ve üstüne unu ve bir fiske tuzu koyup unun kokusu çıkıp sararmaya başlayana kadar kavurun unu.
  3. Kavrulan unun üstüne şekerli süt karışımını dökün ve topaklanmaması için iyice karıştırın.Ben bu aşamada el blenderından yardım aldım.
  4. 5 dakika kadar daha karıştırarak pişirin.
  5. Sonra bu karışımı uygun bir kaba alıp Önceden 200C ısıtılmış fırına verin.
  6. Üzeri kızarınca fırından çıkarın ve ister sıcak ister soğuk yiyin.
  7. Afiyet olsun.

5 yorum:

RABİA SERTELİ dedi ki...

Biraz bulaşık çıkarmış ama bu kadar kusur kadı kızında da olur:) Öyle güzel anlatmışsınız ki hemen dolaba koştum süt durumum nedir diye :)

Adsız dedi ki...

süt helvası harika görünüyor ellerinize sağlık.yağın yarısını sıvı yağ olarak kullanmak istersekbardak ölçüsüyle nasıl ayarlamalıyız.150 gr.bardak ölçüsüyle ne kadar olur acaba.

Unknown dedi ki...

mesela yarım çay bardagı kullanabilirsiniz sıvıyağı.

Unknown dedi ki...

rabia hanım evet bulaşık çıkardı ama tadınca hepsi unutuldu emin olun.

mutfaktaki acemi dedi ki...

görüntü tek kelimeyle enfes. Ellerinize sağlık.