25 Ocak 2016 Pazartesi

KAVURGA NEDİR?

 Abidin Dino bana mutluluğun resmini yap deseydi herhalde bu resmi önüne koyardım.Kavurga sağlıklı bir atıştırmalık.Ama kavurga deyince benim aklıma hep güzel Kilisim'in düğünleri,kına geceleri gelir.Özellikle kınalara giderken kadınlar evde kavurga yapar öyle kınaya giderdi.Öyle şimdiki gibi süslü masalar,sandalyeler,ışıklandırmalar,pastalar,kına çerezleri olmazdı.Ortaya oynanacak kadar bir yer bırakılır ve kenarlara konu komşu da ne kadar sandalye varsa dizilirdi. 
Öyle herkesin sandalye bulup oturma gibi bir lüks de yoktu.Erken gelen kapardı sandalyeleri.Herkes evden hazırlayıp getirdiği çerez torbalarını çıkarır başlardı oğluna kız beğenmeye,oynayanları eleştirmeye,kıyafetleri beğeniye sunmaya.Ben ise küçüktüm o zamanlar en çok açılan torbalarda ki kavurga kokusunu severdim.Çıtır çıtır diye çıkardığı sesi severdim.Kavurga dediğimiz de bildiğiniz buğday işte.
İnsan çocukluğunda ne güzel anılar biriktirdiğini o kokuyu alınca veya görünce anlıyor.Diyeceksiniz ki altı ve üstü buğday işte.Ama benim için öyle değil işte.Geçen gün refika yapmıştı.Ah ah işte o fotoğrafı görünce aklıma düştü.Hem hüzünlendim,hem heyecanlandım,hem de sevindim.Ya yıllar önce unuttuğum bu tadı çocuklarım da tatsın istedim.Bence çok iyi oldu.Aburcubur yiyeceklerine buğday yediler ve bayıldılar.Onlara çocukluğumu anlattım,hem dinlediler,hem de yediler.Anne babaların da bir zamanlar çocuk oldukları düşüncesi onlara garip gelse de yine de dinlediler.Bir dahakine daha çok yap diye sipariş verdiler.Şiparişi yerine getirmeden önce sizlerle kavurgayı paylaşmak istedim.Buradan Güzel yürekli arkadaşlarım Fatmama ve Neslihanıma sevgilerimi gönderiyorum.İşte tarif:


SAĞLIKLI BİR ATIŞTIRMALIK KAVURGA TARİFİ:

MALZEMELER:

  • Buğday
  • Az tuz

YAPILIŞI:

  1. Buğdayı en az 4-5 saat suyun içinde bekletelim.
  2. Sürenin sonunda suyunu süzelim.Ve yanmaz bir tavaya alalım.
  3. Üzerine damak tadınıza göre tuz ekleyin ve yüksek ateşte sürekli karıştırarak kavurun.
  4. Buğdayın rengi koyu sarı renk alıncaya kadar kavurma işlemine devam edin.
  5. Ve altını kapatın.Hafif ılındığında yenmeye hazırdır.Cam ve kapaklı kavanoz da uzunca bir süre tazeliğini koruyabiliyor.
  6. Afiyet olsun. 

6 yorum:

birsence dedi ki...

ayyyyy aynı benim çocukluğum.. benimde rahmetli anneanneciği yapardı. Sobanın üstünde. geçen eşimin teyzesi getirdi 1kavanoz. gözlerim doldu resmen elime aldığımda... sizede bizede afiyet olsun canım :))

TATESAL dedi ki...

Evet bizim çocukluğumuzda fazla atıştırmalık olmadığından kavurga,hedik gibi buğdaya dayalı yemişler çok yapılırdı...daha çok babaannem yapardı kavurgayı yanınada ceviz kırardı ikisi birlikte çok nefis olurdu ...afiyet olsun sizlere canım

*mehtap dedi ki...

bak biz bilmeyiz bunu, ama ne güzel görünüyormuş..

mutfaktaki acemi dedi ki...

Ayyy. Çocukluğuma gittim şu an. Kavurgayı bizimkiler çok yapardı, bizde çıtır çıtır yerdik. Ama içine karpuz-kavun çekirdeği falan da eklenirdi bizde. Taaa nerelere götürdünüz beni. Allah iyiliğinizi versin, sevgilerimle...

İLKAY dedi ki...

Merhabalar, Nefissssss olmuş...ellerinize sağlık...
aşurelik buğday olur mu acaba?

Unknown dedi ki...

ilkay hanım zaten aşurelik bugday ile yapılıyor