1 Aralık 2015 Salı

KUZU CİGER YAHNİ

 Bir çoğunuzun hayır sakatat olmaz dediğini duyar gibiyim.Ama ben ve ailenin diğer fertleri sakatata asla hayır diyemeyenlerdeniz.Kuzu yahni çok güzel bence ama ondan daha güzeli şişte kuzu bence.Şöyle ciğer biraz kömür ateşi görecek anlayacağınız.
 Mersin de en az 10 veya 20 şişe saplanmış olarak tabağınıza servis edilen restaurantları çok severim ben mesela. Yanında da çeşit mezeler ve yeşillik olacak tabii ki.Tek başıma hepsini tüketebilirim ben.Lavaş ekmek de olacak,soğan piyazı da olacak ki ekmeğin arasına ciğeri çekip dürüm yapabilesiniz.Ama şimdilik kömür ateşinde değil de normal tencerede pişen bir ciğer var elimde.Aslında yahninin içine domates de ekleniyor ama ben sevmediğim için eklemedim isterseniz siz ekleyebilirsiniz.
İşte tarif.

KUZU CİĞER YAHNİ TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 2 adet kuzu ciğeri
  • 1 kase kuzu kuyruk veya iç yağı
  • 4-5 adet yeşil biber
  • 2 adet kuru soğan
  • pul biber,karabiber,tuz,kimyon


YAPILIŞI:

  1. Ciğerinizi kasabınız da doğratın veya evde önce zarlarını çıkararak istediğiniz büyüklükte doğrayın.
  2. İyice yıkayıp kanını akıttıktan sonra tencereye alın ve kendi suyunu salıp çekene kadar pişirin.
  3. Ayrı bir yerde kuzu kuyruk veya iç yağını ufak doğrayarak ayrı bir tavaya alın.Ve yağlar eriyip kıtır kıtır olana kadar ocakta tutun.
  4. Yağlar eriyince suyunu çeken ciğere ekleyin.
  5. Soğanlarınızı piyazlık doğrayın.Biberlerinizi de ufak doğrayın.Ve ciğerin üzerine ekleyerek karıştırarak sotelenmeye bırakın.
  6. Soğanlar ve biberlerde piştiğinde baharatlarını ekleyin ve karıştırıp altını kapatın.
  7.  Mümkünse sıcak sıcak ve yanında soğan piyazı ile tüketin.
  8. Afiyet olsun.

2 yorum:

RABİA SERTELİ dedi ki...

Olsa da yesek dedirtiyor. Yahniyi, bol soğanlı az domatesli hafif sulu olarak bilirim. Sizin ki kavurma gibi olmuş. Sertleştirilmeden pişirilsin de nasıl pişirilirse pişirilsin. Ben ciğerin her halini seviyorum :))

Özgen dedi ki...

Ben de bayılırım sakatatlara özellikle ciğere tarifiniz çok lezzetli tam bana göre sevgiler