26 Ekim 2015 Pazartesi

ÇİKOLATA SOSUNUN İÇİNDE PİŞEN KEK

 Daha önce Duygu yani Mutfagımdan sitesinin sahibi güzel yürekli arkadaşımdan aldıgım blondie tarifini sizinle paylaşmıştım.Bu sefer yine onun sitesinden aldığım bu tarifi sizlere yaptım ve beğendim demek için yayınlıyorum.
 Çikolata sosunda pişen bir kek.Evet çikolata sevdalıları için muhteşem bence.Ama sıcak sıcak yemek gerekiyor.Ya da ılındığında bence.Diyeceksiniz ki soğuduğunda tadı değişiyor mu tabii ki hayır ama ılık iken yediğiniz hazzı alamayabiliyorsunuz onu belirteyim.Ama onun dışında gerçekten harika.Mutlaka deneyin ve duygunun sitesini mutlaka gezin.Gelelim tarife:
ÇİKOLATA SOSUNDA PİŞEN KEK TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 su bardağı un
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • yarım tatlı kaşığı tuz
  • yarım su bardağı ceviz
  • yarım su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı tereyağ veya margarin(eritilmiş ve ılınmış)
  • 1 tatlı kaşığı vanilya


SOSU İÇİN:

  • 1+3/4 su bardağı kaynar su
  • yarım su bardağı esmer şeker
  • 1/4 su bardağı kakao


YAPILIŞI:

  1. 20*20 cm'lik cam fırın kabımızı margarin ile iyice yağlıyoruz.
  2. Derince bir kapta un,kabartma tozu,vanilya,kakaoşeker,tuz ve el ile doğranmış cevizimizi karıştırıyoruz.
  3. Süt ve eritilmiş margarini de ekleyip koyu kıvamlı bir kek hamuru elde ediyoruz.
  4. Bu kek karışımını spatula ile borcamımıza yayıyoruz.Ve üzerini düzeltiyoruz.
  5. Sos için gerekli olan kaynar su,esmer şeker ve kakaoyu ayrı bir yerde karıştırıyoruz.
  6. Bu sosu kekimizin üzerine döküyoruz.
  7. Önceden 175C ısıtılmış fırında yaklaşık 30-35 dakika tutuyoruz.
  8. Ve kekimiz hazır sıcak sıcak yiyiyoruz.Afiyet olsun.

3 yorum:

Duygu dedi ki...

Merhaba Eylem, guzel sozlerin icin cok tesekkurler :) Ayrica tarifi deneyip begenmene ve paylasmana cok sevindim. Sevgiler, saglikli, mutlu ve huzur dolu gunler...

mutfaktaki acemi dedi ki...

Görüntü enfes diyorum, başka da bir şey diyemiyorum. Nutkum tutuldu. Ellerinize sağlık.

Yemek tarifleri dedi ki...

süpermiş cnm eline sağlık