29 Eylül 2015 Salı

EKMEK HAMURUNDAN LAHMACUN

 Bazen pratik olmak gerekiyor.Özellikle çalışan insanlar.Hayata,aileye ve kendimize zaman ayırabilmek için yemekle uğraşma işini minumuma düşürmek şart anlayacağınız.Ben çalıştığım zamanlarda yemeği şöyle pratik olanlardan seçerdim.Ama o zamanlar çocuklar yoktu tabii ki.Gerçi şimdi çocuklar var ve ben çalışmıyorum ama yine de pratik yemekler beni hep cezbetmiştir.Bu aralar yeniden işe dönsem diye düşünüp duruyorum.O kadar çok ara verdim ki iş hayatına açıkçası gözüm de korkmuyor değil.Ama bir kadın bence iş hayatına dahil olmalı.Çalışmalı ve ayaklarının üstünde durmasını bilmeli.Benim açımdan artık çocuklarım büyüdü ve onları ben büyüttüm her güzel anlarına tanık oldum ve artık geri dönme vakti geldi diye düşünüyorum.Umarım herşey dilediğim gibi gider.
Uzun bir tatil döneminden sonra nihayet okullar başladı ve biz eski halimize döndük.Ve yine koşturmacalar başladı.İşte bu koşturmacalar sırasında ogluma okul öğle yemeği için birşeyler yapma zamanı da geldi demek oluyor.İşte bu lahmacun o zamanların eseri.Yakınınız da bir fırın varsa kolay.Ekmek hamuru alıyorsunuz ve harcı hazırlayıp üstüne koyup fırına veriyorsunuz.Hepsi bu kadar.Ve işte tarif.

EKMEK HAMURUNDAN LAHMACUN TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 veya 2 adet hazır ekmek hamuru(kişi sayısına göre siz ayarlarsınız)
  • İÇ MALZEMESİ İÇİN:
  • 250-300 gr.kıyma
  • 1 demet maydanoz
  • 5 adet sivri biber
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 adet domates
  • 6-7 diş sarımsak
  • karabiber,pulbiber,tuz
  • 1 yemek kaşığı biber ve domates salçası karışımı


YAPILIŞI:

  1. kuru soğan,domates,biber,maydanoz ve sarımsağı çok ufak şekilde doğruyoruz.Veya rondodan geçiriyoruz.
  2. Bu karışımın içine kıyma,baharatlar ve salçayı ilave edip yoğuruyoruz.
  3. Ekmek hamurunu limon büyüklüğünde parçalara bölüyoruz.Ve unlu zeminde merdane ile tek tek açıyoruz.
  4.  Açtığımız hamurun üstüne iç harcımızdan yeteri kadar koyup elimizle yayıyoruz.
  5. Ve yağlı kağıt serili tepsi üzerine yerleştiriyoruz.
  6. Önceden 180C ısıtılmış fırına veriyoruz.
  7. Üst malzemesi pişince ve hamuru kızarınca fırından çıkarıyoruz.Hepsi bu kadar.
  8. Afiyet olsun.

2 yorum:

RABİA SERTELİ dedi ki...

Ekmek hamurunu kullanmayalı yıllar oldu. Bir zamanlar pizza yapardık, yağ ilavesiyle börek yapardık. Lahmacun yaptığımızı hatırlamıyorum. Denemek isterim. Ben fırın tepsisine döşeyerek yaparım herhalde. Tek tek zor olur. Paylaşım için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Sert oluyomu