21 Nisan 2015 Salı

KIYMALI ÇÖREK SEVER MİSNİZ?

 Ben çok severim.Çayın yanına şöyle sıcak sıcak olsa ne güzel olurdu şimdi.Efe etli tariflere bayılır.Çörek yapacağım dedim hemen kıymalı olsun anne dedi.O kadar seviyor eti yani.2 yaşındaki fotograflarına bakıyorum da mangala gittiğimizde şiş ete gırc eti derdi bizim bebe bayıla bayıla yiyiyor.Ama küçük adam daha ne etin ne sebzenin tadını bilmiyor.Bu ne yaman çelişki.Bizim küçük adam 2 yaşını geçti ama yemek olayını bir türlü halledemedik maalesef.
 Ne etin,ne tavuğun,ne balığın ne de sebzenin tadına hiç bakmadı.Sinirlerim yıpranmış durumda bu yüzden.Bir insan yemek yemeden de yaşabilir mi diye düşünürdüm cevabını kendi oğlumda buldum,yaşabiliyormuş.Hepinizin başından yani çocuklu insanların başından böyle hadiseler geçmiştir herhalde.Bir anne için gerçekten acıklı bir durum.
Bazen artık kabullendim diyorum.Demek ki bu çocuk da böyleymiş diyorum ama bazen bu çocuk neden yemiyor nerede yanlış yapıyorum diye kedimi sorgularken buluyorum.Bu ne yaman çelişki değil mi?Neyse yemek konusuna girersek ben çok dertliyim  o yüzden hiç çıkamam işin içinden.Gelelim kıymalı çörek tarifine:

KIYMALI ÇÖREK TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 adet yumurta akı(sarısı üstüne sürülecek)
  • yarım paket instant maya
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • aldığı kadar un
  • tuz
  • az toz şeker
İÇ MALZEMESİ:

  • 250-300 GR KIYMA
  • tuz,karabiber,toz kırmızı biber
  • 1 adet kuru soğan
  • az sıvıyağ
YAPILIŞI:

  1. ılık sütü,mayayı ve toz şekeri bir kapta karıştırıyoruz.
  2. maya biraz kabardığında içine sıvıyağı,yumurta akını ve tuzu ekleyip karıştırıyoruz.
  3. sonra içine unu azar ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz ve mayalanmaya bırakıyoruz.
  4. içi için sıvıyagı yanmaz tavaya alıyoruz ve ocağın altını yakıyoruz.
  5. içine ince doğranmış kuru soğanı ve kıymayı ekleyip kavuruyoruz.
  6. Kırma suyunu salıp çektikten sonra içine baharatlarını ekleyip altını kapatıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.
  7. hamurdan küçük parçalar koparıyoruz ve elimizle açıp içine kıymalı harçtan koyup kapatıyoruz.
  8. açık olan ağzı alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye yerleştiriyoruz.
  9. Hamurun hepsine aynı işlemi yapıp yanyana diziyoruz.Ben teflon ve düz kek kalıbı kullandım.Hamurları aralarında boşluk kalmayacak şekilde yanyana dizdim.
  10. bütün malzeme bittikten sonra 30 dakika kadar tekrar mayalandırıyoruz.
  11. En son olarak üstüne yumurta sarısı sürüyoruz.ve önceden 180C ısıtılmış fırına veriyoruz.
  12. Üstü kızarınca fırından çıkarıyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz.
  13. afiyet olsun.

Hiç yorum yok: