3 Mart 2015 Salı

CEVİZLİ KAYMAKLI KATMER

 Tabii ki bu katmeri Antep fıstıklısı makbul ama ben birde cevizli yapayım dedim.İyi ki de demişim.Ben zaten katmer ile büyümüş biri olarak her türlüsünü yiyebilirim.Kilis'te yaşadığımız yıllarda fıstıklı katmeri öyle her daim bulamazdık.Ancak kaymagın olduğu zamanlarda olurdu ve gerçek kaymaktan yapılırdı.Şimdi ise irmikli bir karışımla yapıyorlar.Kötü mü oluyor tabii ki hayır.Ama gerçek katmer ah bir yeseniz anlatılmaz ancak yenir ve ne dediğimi o zaman anlarsınız.
 Yanına da şöyle sıcak bir bardak demli çayla nefis olur.Babam Allah rahmet eylesin katmeri çok sevdiğimi bilirdi.zamanı gelince neredeyse her gün katmer yerdim ben.Ve hiç bıkmazdım.Bıkılacak birşey değil ki.Neyse efendim ben her hafta süt alırım yoğurt yapmak için.Sütün üstünde biriken kaymakları cam bir kaseye koyup buzluğa atıyordum sırf katmer yapmak için.Geçen gün baktım kaymak baya birikmiş katmer yapmanın zamanı geldi diyerek çıkardım.Ama Antep fıstığı içi almak ne mümkün.İnanılmaz pahalı.Toplanması ve yapımı çok zahmetli tabii ki.Bende evde ceviz vardı onunla yapayım dedim.Yufka siparişini verdim eşime.Ve hergün kaymak bitene kadar katmer yaptım.Tarifine gelince benim ki biraz tembel işi.Hazır yufka ile yaptım.Ama incecik hamur açabilseydim gerçek katmer yapardım.
CEVİZLİ KATMER TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 adet hazır yufka(börek yufkası)
  • istenilen kadar kaymak
  • damak tadınıza göre toz şeker
  • robottan geçirilmiş ceviz
  • 1,5 yemek kaşığı kadar tereyağ
  • üzeri için pudra şekeri

 YAPILIŞI:

  1. Yufkayı tezgaha serin.Ve yufkanın her tarafına robottan geçirdiğiniz cevizi serpiştirin.
  2. Onun üzerine toz şeker serpiştirin.
  3. Ve en son olarak kaymağı küçük parçalar halinde yufkanın her tarafına yayın.

   4.  Daha sonra yufkayı zarf şeklinde katlayın.Fotograflarda detaylı anlatımı var.
   5.  Geniş ve yanmaz bir tavada tereyağını yakmadan eritin.
   6.  Geniş ve yanmaz tavada tereyağını yakmadan eritin(benim tavam biraz küçük geldi)
   7.  Eriyen yağın üzerine katladığınız katmeri koyun.Ve arkalı önlü yakmadan kızartın.
   8.  Pişen katmeri tabağa alın ve dilimleyin ve üzerine pudra şekeri serpin.
   9.  Yanına da bir bardak sıcak çay almayı ihmal etmeyin.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: