11 Kasım 2014 Salı

LEZİZ BİR ATIŞTIRMALIK

 Atıştırmalıklara bayılıyorum.Evde muhakkak bulunuyor bu tarz şeyler.Efe okuldan gelince abur cubur yemesindense bu tarz atıştırmalıkları yemesini tercih ediyorum.Malum abur cubur deyince çocuklar için akan sular duruyor.Eğer yemeğe daha vakit varsa ve çocuğunuz acıktıysa bence deneyin derim.Hem yapımı kolay hem az malzeme ile yapılıyor hem de evde olan malzemelerle yapılıyor. 
 Eee daha ne olsun.Ama en önemlisi sağlıklı.Ben küçükken okul önlerinde satarlardı baharatlı nohut cipsini.Bir de nohutlu pilav var ki tabii ki ona hiç girmeyeyim.Oldum olası annem okulun önünden alınan yiyeceklere kızardı.Ama ben kafaya koydum mu kimse önümde duramazdı.Ayıptır söylemesi evin hem en küçüğü,hem en yaramazı,hem de en şımarığıydım. 
Hal böyle olunca annem zavallı bir söyler,iki söyler,üç söyler sonrada işin peşini bırakırdı.Ama nohuttan ve diğer okul önü satılan yiyeceklerden çok ben simit gazozu severdim.Neredeyse her teneffüs alsam aynı hazzı alarak yer ve içerdim.Hiç bıkmadım hala da çok severim.Bazen Efeyede söylüyorum sanki iyi birşey yaparmış gibi oğlum simit al yanına da gazoz muhteşem olur diye.Ama hiç almadı.Neyse ki benim çocuğum bazen beni dinlemiyor.
FIRINDA BAHARTLI NOHUT CİPSİ TARİFİ:

MALZEMELER:

  • İstenilen kadar haşlanmış nohut
  • 2 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • tuz
  • kimyon
  • sarımsak tozu
  • acı istenirse pul biber yoksa tatlı toz biber
  • karabiber
  • az şeker
YAPILIŞI:

  1. Daha önceden haşlanmış olan nohutları havlunun üzerine alın ve fazla suyunu silin.
  2. Silerken nohutun dış kabukları ayrılıyorsa onları da ayırın.
  3. Derin bir kasede yağ ve baharatları karıştırın.
  4. Nohutları bu yağ karışımının içine atın ve nohutları ezmeden 1-2 defa karıştırın.
  5. Ve yağlı kağıt serili tepsiye koyun.
  6. Önceden 200C ısıtılmış fırında arada nohutları karıştırarak pişirin.
  7. Afiyet olsun. 

1 yorum:

RABİA SERTELİ dedi ki...

Harika görünüyorlar :)