25 Kasım 2014 Salı

BROWNİLİ BAKLAVAYA NE DERSİNİZ?

Baklavanın her çeşidini yaptık değil mi bloglarımızda.Ve baklava yufkası dediğimiz biz kadınlar için gerçekten büyük kolaylık bence.Hele de benim gibi hamur açma konusunda sıkıntınız varsa.Kayınvalidem kızım korkma kesin yaparsın baklava hamurunu açmada birşey yok diye telkinler versede ben bir türlü cesaret edemedim ev yapımı baklavaya.Nitekim kayınvalidemin yaptığı baklava ortada.
Hal böyle olunca ben baklavayı şekilden şekile soktum her zaman.Baklavalık yufkadan büzme baklava mı yapmadım dersiniz,gerçeğe yakın olsun diye baklava mı yapmadım,baklavalık yufkadan şöbiyet mi dersiniz,yalancıktan baklava mı yapmadım dersiniz.Yani hepsini denedim.Baklava hamuru açmamak için hepsini deniyorum.Bakalım nereye kadar kaçacağım.
Ama inanırmısınız en güzeli brownili baklava oldu.Denedim,yedim,tavsiye ediyorum.Ev halkı,komşular hepsine özellikle yedirdim ki size doğru bilgi vereyim diye.Yani test edip onayladım.Deneyim denememek sizin elinizde.Ama bana sorarsanız deneyim pişman olmayacaksınız derim.
Oğlum ve eşim borwnili baklava mı olurmuş desede ben yaptım oldu dedim.Ve afiyetle yediler.Çok uzatmayayım bu tarif çeşitli değişiklikler yapılarak yani aslına hiç mi hiç sadık kalmayarak yapıldı.Ama ben yinede bana ilham verdiği için thebakermama ya huzurlarınızda teşekkür etmek istiyorum.Sabırsızlanmayın gelelim tarife:
BROWNİLİ BAKLAVA TARİFİ:

BROWNİ HAMURU İÇİN GEREKLİ MALZEMELER:

  • 50 gr.margarin
  • 1 paket yani 80 gr. bitter çikolata
  • 4 adet yumurta
  • yarım su bardağından biraz fazla toz şeker
  • 1 su bardağı+2 yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı toz tarçın
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • yarım paket kabartma tozu
BAKLAVA ŞERBETİ İÇİN:
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • çeyrek limon
BAKLAVASI İÇİN:
  • Dikdörtgen bir borcam için 30 adet baklava yufkası
  • 150 gr.eritilip ılık hale gelmiş tereyağ
  • ceviz içi
BROWNİLİ BAKLAVA YAPILIŞI:


  1. İlk önce şerbeti için gerekli malzemeleri tencereye alıp kaynatalım.Kaynamaya başlayınca içine çeyrek limonu sıkalım ve 5 dakika daha kaynatıp altını kapatalım.Ve ılınmaya bırakalım.
  2. Brownisi için:50 gr.margarini ve bitter çikolatayı benmari usulü eritiyoruz.İyice eridikten sonra içine şekeri ekleyip karıştırıyoruz ve bir kenara alıyoruz. 
  3. Çikolatalı karışım ılıdıktan sonra tek tek yumurtaları kırıp çikolataya yediriyoruz.
  4. Vanilyayı da ekleyip karıştırıyoruz.
  5. Sonra bu karışıma un,tarçın ve kabartma tozunu ilave ediyoruz. Ve bir kenara alıp bekletiyoruz.
BAKLAVA KISMINA GEÇELİM:
  1. 150 gr.margarini yakmadan sadece eriterek soguması için bir kenara alıyoruz.
  2. Dikdörtğen kalıbımız yağlıyoruz.İlk 5 yufkayı teker teker digdörtgen borcama diziyoruz.Ve kalıbımıza göre fazla kenarlarını kesiyoruz.Kenarlarını kestikten sonra üstüne ılınmış tereyağımızdan kaşıkla her tarafına döküyoruz.
  3.  Üstüne az elle kırılmış ceviz serpiştiriyoruz.
  4.  Üstüne ikinci 5 yufkamızı diziyoruz ve üstüne yine tereyağ ve ceviz yapıyoruz.
  5.  10 adet yufka oldu kalıbımızda.Son olarak üçüncü 5 yufkamızı serip tekrar tereyağ ve ceviz ekliyoruz.Yani anlayacağınız alt katman 15 adet baklava yufkasından oluşuyor.
  6.  Şimdi gelelim brownisine.15.yufkadan sonra üstüne browni kek hamurumuzu döküyoruz.
  7.  Ve kek hamurumuzun üstüne tekrar 5 tane baklava yufkası serip tereyağ sürüyoruz ve ceviz serpiyoruz.
  8.  Tekrar bir 5 yufka ve tereyağ ve ceviz serpiyoruz.
  9.  Ve tekrar bir 5 yufka ve sadece bol miktarda tereyağ sürüyoruz.Yani anlayacağınız üstte de 15 yufka olacak.Fotoğraflarda gerekli detaylar mevcuttur.
 10.  Bütün işlem bittikten sonra baklavayı dilimlemek için kesiyoruz.İşte bu zor bir iş.Çünkü browni kek hamuru yumuşak olduğu için keserken dışarı çıkıyor.Ben de buna çözüm olarak baklavayı dilimledikten sonra yani bütün işlem bittikten sonra en üstüne sadece 1 tane baklavalık yufka daha serdim ki alttaki çirkin görüntü gitsin diye.Ve serdiğim bu son yufkanın da üstüne tekrar tereyağ sürdüm. 
 11.  Ve önceden sıtılmış 175C fırında hem brownisi pişene kadar hem de baklava hamuru çıtırlaşana kadar tuttum.
 12.  Fırından çıkardıktan sonra ilk sıcaklığı geçince üstüne ılık şerbeti dökün ve bütün şerbeti çekmesi için bir kenara koyun.Şerbet kesinlikle fazla gelmiyor bundan emin olabilirsiniz.Bütün şerbetini çekince ki bu 4-5 saat sürüyor servis edebilirsiniz.
 13.  Ertesi güne kalınca daha da lezzetli oluyor bunu da söylemek isterim.
 14.  Afiyet olsun.


7 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

ellerinize sağlık... Değişik bir tarif olmuş...

Deniz dedi ki...

Ben de baklavalık yufka ile birkaç deneme yapmıştım. Daha önce bu tarifi görmüş ve nasıl olur diye merak etmiştim. Çok güzel görünüyor. Onaylandıysa denemek lazım bir ara :)Ellerinize sağlık.

Bak Bu Harika dedi ki...

ne kadar farklı bir tarif bu böyle. . Seni izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

www.bakbuharika.com

ehlikeyfcef dedi ki...

yorumunuz için çok çok teşekkürederim eylül hanımcım :)ben bu baklavadan yedim ama iç hamuru beyazdı çok beğenmiştim bir yemek yarışmasında da ıspanaklı kekle yapılmış olanın birinci olduğunu okumuştum bence denemelere devam edin iyi sonuçlar çıkıyor ellerinize sağlık sevgilerimle :)

feraceli hanım kız dedi ki...

Çok değişik bir tarif elinize sağlık :) banada beklerim http://feracelihanimkiz.blogspot.com.tr

OnYüzMilyonOje dedi ki...

Bayıldım buna gerçekten yaa. Çok sevdim. İnşallah bir gün yapacağım ben de böyle şeyler. Bloğuma davetlisiniz. Sevgiler. :)

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,değişik bir tarif.Eminim lezzetide harikadır.Afiyet şeker olsun.Sevgiler.