5 Temmuz 2014 Cumartesi

YABAN MERSİNLİ ÇİKOLATA

 Günlerden birgün sıcak ama gerçekten çok sıcak bir yaz akşamında canım şöyle hem mayhoş hem tatlı bir birşey istediğinde yaptım yaban mersinli ve cevizli çikolatayı.Bayramlar için bence ideal bir ikramlık olabilir.Diyeceksiniz ki daha ramazan bitmeden ne bayramı.Evet haklısınız ama ben şimdiden yazayım da aklınızın bir tarafında kalsın istedim.
 Bu arada Antalya her zaman ki gibi yanıyor.Ben gerçekten yazı hiç sevmiyorum.Nemden ölüyoruz.Yaşım ilerlemeden yaşlandım bu şehirde.Resmen buruş buruş oldum  diye bilirim.Denizi öyle çok seven bir insan değilim ben.Şöyle su kuşu misali insanlar vardır denize girer sabahtan akşama kadar çıkmazlar.Bazen imrenirim onlara keşke bende denizi o insanlar kadar sevseydim diye.Ama çoğu zaman o insanlara da bakarken sıkılırım.Hiç mi yorulmuyorlar bunalmıyorlar diye geçiririm içimden.30 dakika dışarıda kalsam sinirlerim gerilmiş bir şekilde eve dönüp acayip asabi oluyorum.O yüzden dışarıda olmamak bence benim için çok daha iyi.Ama tabii ki bu sıcaklarda çalışmak hemde dışarıda çalışmak zorunda olan insanlar var Allah onlara da yardım etsin deyip noktayı koyayım.Ve daha önce tarifini verdiğim coco stara benzeyen bir tarifle yine karşınızdayım diyeyim.
YABAN MERSİNLİ VE CEVİZLİ ÇİKOLATA TARİFİ:

  • 150-200 gr. kadar yaban mersini
  • istenilen kadar ceviz içi
  • 80 gr.lık 2 adet sütlü çikolata
  • 80 gr.lık 2 adet bitter çikolata
  • 4 tatlı kaşığı sıvıyağ
Yaban mersini ve cevizi rondoda iyice çekiyoruz.Yaban mersini ezilince cevizi tutar konuma geliyor zaten.Çikolataları ve sıvıyağı benmari usulü eritiyoruz.Yaban mersinli ve cevizli karışımı avucumuza alıp ortasına da yarım ceviz koyup yuvarlıyoruz ve erimiş çikolatanın içine atıyoruz. Çatalla her tarafına bulaşmasını sağlıyoruz ve aleminyum folyo serili geniş bir tabağa çıkartıyoruz.Buzdolabında çikolatası donana kadar bekletiyoruz ve sonra afiyetle yiyoruz. 

2 yorum:

Unknown dedi ki...

eline sağlık canım tam ikramlık olmuş bunlar
afiyetler olsun

Adsız dedi ki...

Greetings! Very useful advice in this particular post! It's the little changes that will make the greatest changes.
Thanks for sharing!

Also visit my homepage Shin Splints