2 Haziran 2014 Pazartesi

LİMONUN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ

LİMONLU MUFFİN TARİFİ
MUFFİN TARİFİ
 Mayhoş tatlar her zaman favorim olmuştur.O yüzden vişne mevsimini sabırsızlıkla bekliyorum.Vişne mevsimini beklerken mayhoş tatlardan mahrum kalmak istemedim ve limonlu muffin yapmaya karar verdim.Sadece karar vermek yetmiyor biliyorsunuz birde bunu uygulamaya sokmak lazım.
Limonun fotoğraflarda bıraktığı sarılığı da seviyorum bu arada.Aşağıdaki fotoğraf da bunun kanıtı bence.Denemek isteyeniniz olur diye tarifini yazayım.Ve bence benim gibi mayhoş tatlara aşıksanız mutlaka deneyim derim. 
 LİMONLU MUFFİN TARİFİ:

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker(daha tatlı isterseniz 1,5 su bardağı toz şeker kullanın)
  • 1 çimdik tuz
  • 1 limon kabuğu rendesi(rendenin ince tarafıyla rendelenecek)
  • 1 limonun suyu
  • 50 gr.margarin
  • 1 su bardağından üç parmak eksik sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 2,5-3 su bardağı kadar un
  • 1 paket kabartma tozu
Derince bir karıştırma kabına yumurtaları ve şekeri koyun ve iyice çırpın.Limon suyunu,sütü,sıvıyağı,limon kabuğu rendesini,margarini ve bir çimdik tuzuda ekleyip çırpmaya devam edin.En son olarak un,kabartma tozunu ekleyin ve tekrar çırpın.Bu harcı muffin kalıplarına paylaştırın.Önceden 180C ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayıldım,nefis olmuş...Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Muhteşem ...en kısa zamanda deneyeceğim :)