7 Ekim 2013 Pazartesi

LAVAŞLI KOLAY PİZZA


Mutfaksirlarinin sayfasında gördügümden beridir aklımda yapmak vardı bu pizzayı.Biliyorsunuz kolay tarifler benim ve birçok insanın favorisidir.En zaından zaman kazanmak açısından büyük bir rahatlık.Efe okuldan 15:00 gibi geliyor.Ögtle yemegini yesede çok fazla hareket etttigi için aç oluyor eve geldiginde.Yemek saatine kadar onu tok tutacak birşeyler hazırlıyorum geldiginde.Bu lavaşlı pizzada son zamanlarda favorimiz oldu.Sadece çocuklarını için degil evde lavaş olduktan sonra ani gelen misafirleriniz içinde yapabilirsiniz.Gerçi artık ani gelen misafir dönemi kalktı gibi.Bir tanıdıgım bana bir yere gitmek için önceden telefonla randevu alıyoruz bu bana çok dokunuyor demişti.Ev sahibi açısından düşünürsek ani gelen misafiri agırlamak oldukça zor.Gerçi misafir aniden geliyorsa illa ki bir şey yemeye gelmiyordur herhalde.Ama biz Türk insanı illa da misafirimize birşeyler yedirip içirmek isteriz yapı itibariyle.Ve özellikle evde yapılsın diye ugraşırız.Aslında bunu biraz da egomuzu tatmin etmek için yapıyoruz.Aaaa bak ne becerikli kadın desinler diye.Gerçi bana böyle geliyor belki birçogunuz buna katılmıyor olabilirsiniz.Neyse efendim konu fallanıp budaklandı ben pizza tarifine geçeyim.
LAVAŞLI KOLAY PİZZA TARİFİ:
  • 3 adet lavaş
  • kaşar rendesi
  • sosis,sucuk,domates,yeşil biber,siyah zeytin,mantar veya evde ne varsa işte
  • domates salçası,kekik,zeytinyagı,1 adet domates rendesi,tuz,toz kırmızı biber,sarımsak rendesi(bunlar pizza sosları)
Domates salçası,kekik.tuz,kırmızı toz biber,az zeytinyagı,sarımsak rendesi ve 1 adet domates rendesini bir kasede karıştırıyoruz.Kaşarı rendeliyoruz.Diger malzemeleri ufak ufak dogruyoruz.İlk kat lavaşı yaglı kagıt serili tepsiye koyup üstüne sos sürüyoruz ve kaşar rendesi serpiyoruz.Üstüne 2.kat lavaşı koyup tekrar sos ve kaşar rendesi yapıyoruz.3.kat lavaşıda koyup sos sürüyoruz ve kaşar rendesi serpiyoruz.Pizza için dogradıgınız malzemeleri üstüne yerleştiriyoruz ve az kaşar rendesi daha serpiyoruz.Önceden 180C ısıtılmış fırının üst katında pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

6 yorum:

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık.Çok hoş bir yazı ve gerçekten çok ta pratik bir tarifmiş sevgiler.
http://semadanlezzetler.blogspot.com/

Nurşen Aksoy dedi ki...

EYLAMCI COK PRATİK BİR LEZZETMİŞ..ELLERİNE SAĞLIK,SEVGİLER.

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Çok pratikmiş :)Bloğunu takibe aldım bana da beklerim.İstanbuldaki mekanlarla ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler.

pizza fırını dedi ki...

çok güzel bir tarif olmuş.. bu pizzaların şimdi tadına bakmak vardı..

Adsız dedi ki...

kac dkika pisicek

Unknown dedi ki...

kaşar eriyip malzemeler pişene kadar fırında tutuluyor.