22 Ekim 2013 Salı

KAHVALTILIK DOMATES KURUSU EZMESİ

Annecigimin kendi elleriyle köyümüzde kuruttugu domates kurularım bunlar.Organik demek garip geliyor bana.Çocuklugumdan beri biz bilmesekde hep organik beslenmişsiz aslında.Şimdilerde dogayı kimyasallarla,ilçalarla mahvettigimiz için doga bizden intikam alıyor maalesef.Bence biz bunları hakettik diye düşünüyorum.Bize doga tarafından sunulmuş ve hala sunulmakta olan bu kadar çok nimet varken biz ona hep ihanet ediyoruz.Geçen gün bir sirk vardı Antalyada bu arada ben sirkleri çok sevmem kapısından şöyşe bir bakalım dedik.İki tane kaplanı küçücük bir kafese koymuşlar seyrettiriyorlar insanlara.Zavallı hayvanlar o küçücük yerde bir aşagı bir yukarı gidip geliyor.O zaman Efe'ye dedim ki annecigim aslında vahşi olan hayvanlar degil insanlar.Aslında konumuzla çok alakalı degil ama yinede paylaşmak istedim sizlerle.
Domates kurularını kahvaltı için hazırladım.Ama daha bir sürü şey var aklımda hepsini sıra ile yapacagım.Hepsi yakında diyelim.Bol bol ekmek yedirten aynı zamanda kilo aldırtan bir ezme.Ama buna ragmen kahvaltılılarınızın baştacı olacagı kesin.İşte tarif:
DOMATES KURUSU EZMESİ TARİFİ:
  • 10-15 adet domates kurusu
  • 1 yemek kaşıgı biber salçası(acı olsun derseniz acı biber salçası)
  • 3-4 diş sarımsak
  • ceviz
  • tuz,kekik,nane,pulbiber
  • zeytinyagı
  • maydanoz

Domates kurularını kaynar suyun içinde yumuşayana kadar bekletiyoruz.Yumuşayan domatesleri,iri dogranmış cevizi,dövülmüş sarımsakları ve maydanoz hariç diger malzemeleride rondoya koyup çekiyoruz.Kıvamı koyu olursa zeytinyagı ekleyebilirsiniz.En son olarak incecik dogranmış maydanozu da ekleyip işlemimizi tamamlıyoruz.Ve kızarmış ekmegin üzerine sürüp afiyetle yiyiyoruz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Bayılırım kuru domatese...Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))