20 Haziran 2011 Pazartesi

YABAN MERSİNLİ ve MISIR UNLU SABLE BİSKÜVİ

Geçen gün marketten aldıgım yaban mersinlerini ne yapsam diye düşünürken pemberehber.com sitesindeki tarif ve görüntü beni baştan çıkardı.Gerçi onun sable bisküvileri yuvarlak olmuştu ama benimki şekil yönünden biraz poğaçayı andırdı.Ama tadı gerçekten çok güzel şekil önemli degil yani.Ama bir dahaki sefere bir miktar buzlukta bekletecegim bekli bu şekilde yuvarlak bir form yakalayabilirim.Bu arada tarife ekleme hiç yapmadım ve oldugu gibi aynen uyguladım.Ama yine bir daha ki sefere oranları çoğaltıp yapacagım çünkü tadına doyamadık.İşte tarif:
YABAN MERSİNLİ SABLE BİSKÜVİ TARİFİ:
  • 1 su bardagı un
  • yarım su bardagı pudra şekeri
  • 85 gr tereyag
  • 1 adet yumurta
  • 1 avuç yaban mersini(ince ince kıyılacak)
  • yarım limon kabugu rendesi(orjinalinde portakal diyor ama evde yoktu)
  • 1 çay kaşıgı kabartma tozu
  • yarım su bardagı mısır unu
Unu,kabartma tozunu,limon kabugu rendesini,İnce kıyılmış yaban mersinini ve mısır ununu derince bir kapta karıştırıyoruz.Hazırladıgımız kuru malzemeye tereyagını ve yumurtayı koyup yumuşak bir hamur elde etmek için yoguruyoruz.Tezgaha yaglı kagıt seriyoruz ve hazırladıgımız hamura yaglı kagıt içinde rulo şekli vermeye çalışıyoruz.Ve rulo şekli verdikten sonra buzdolabında 4-5 saat bekletiyoruz.(ben bir daha ki sefere bir miktarda buzlukta bekletmeyi planlıyorum şekli daha düzgün olsun diye.4-5 saat beklememe ragmen yine istedigim şekli vererek kesmek zor oldu çünkü)Buzdolabından çıkardıgımız sable bisküvimizi1 cm eninde dilimlere ayırıyoruz.Ve yaglı kagıtla beraber tepsiye diziyoruz.Önceden 175C ısıtılmış fırında 10 dakika kadar pişiriyoruz.(üzeri hafif kızarınca yani yoksa kuru olur)
Afiyet olsun.

25 yorum:

Aycan dedi ki...

çOK NEFİSSLERRRR ELLERİNE SAĞLIK CANIM.TADINI ÇOK MERAK EDİYORUM.
ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis duruyor biskiviler. Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

canım bir Karadeniz kızı olarak mısır ununu çok severim büsküviler
harika ellerine sağlık sevgiler.

LeylaK dedi ki...

Ayyy çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Yaban mersini yerine ne kullanabilirim Eylem ? Teşekkürler. Sevgler...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Görünümü çok güzel sanki kıyır kıyır gibi ellerinize sağlık

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık eylemcim nefis görünüyor mamalar sağlıkla kal..

Erguvan Vakti dedi ki...

Çok lezzetli göörünüyorlar,ellerine sağlık canım,sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Tadını merak ettim. sevgiler

Gülcan dedi ki...

bence harika görünüyorlar ellerinize sağlık sevgiler.

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

yaban mersini hiç yemedim merak ediyorum gerçekten güzel olduğuna eminim ellerinize sağlık sevgiler:)

zeymurancafe dedi ki...

bu kadar övdün aklımı çeldin bende yapayım bari güzel gorunuyor,ellerıne sağlık canım

mutfaksoleni dedi ki...

lezzetli görünüyorlar.denemeyi düşünüyorum.aranıza yeni katıldım.ziyaretini beklerim.

pembe kekik dedi ki...

Yaban mersinine bayılıyorum.Çok nefis olmuştur,eminim.Elinize sağlık...

neslice tarifler dedi ki...

Valla şekli neye benzerse benzesin tadı süper duruyor. Ellerine sağlık Eylemcim..

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

yemekbiraşk dedi ki...

ELİNE SAĞLIK EMİNİM ÇOK GÜZEL OLMUŞTUR ZATEN SENİN TARİFLERİN ÇOK GÜZEL OLUYOR..
SEVGİLEİRMLE

Unknown dedi ki...

En kısa zamanda bende yapmalıyım bu kurabiyelerden.
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

merak ettim tadını ellerine sağlık canım sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok iştah açıcı bir görüntü olmuş. Yemede yanında yat misali.
Sevgiyle kal.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ben de yaptım mısır unlu kurabiye doyamadık yemeye:))) harikasın eylemcim

ahter demir dedi ki...

ismi çok havalı tadını merak ettim doğrusu ama yaban mersinini nerden bulurum ki acep hiç dikkatimi çekmedi bugune kadar marketlerde:)

çeşnici Handan dedi ki...

Eylemciğim nefis olmuş ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar hemen deneyeceğim.

Unknown dedi ki...

ahter ben marketlerde kuruyemiş satan bölümde bulmuştum.ama başka alternatiflerde kullanbilirsin bulamazsan.

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR

Bengü dedi ki...

Eylem'ciğim, beğenmenize çok mutlu oldum :) Ellerine sağlık. Çok lezzetli ve hafif gerçekten değil mi? Sevgiler.