21 Ekim 2010 Perşembe

ŞEKERLİ EKMEK

Şekerli ekmek benim çocuklugumdan beridir bayılarak yedigim kahvaltıdır.Belki birçogunuza garip gelecek ama işte insan çocuklugunda damak tadı neye alışırsa o yiyecek garip gelmiyor.Aslında ben şekerli yiyeceklere pek düşkün degilimdir mesela çikolatayı kırk yıl yemesem hiç aklıma gelmez.Ama iş şekerli ekmek olunca herşey degişiyor.Annem hazır buradayken yaptırdık ve oglum ve ben bayıla bayıla yedik.Tarifine gelince çok basit aslında:
ŞEKERLİ EKMEK HAMUR MALZEMELERİ:
  • Un(maalesef ölçü almadım)
  • su
  • tuz
Üstü için:
  • 3-4 yemek kaşıgı şeker
  • margarin veya tereyag(oda sıcaklıgında olacak)
Hamuru için un,su ve tuz derin bir kapta karıştırılarak kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlanır.Hazırlanan hamuru 30 dakika kadar dinlendiriyoruz.
Dinlenen hamurdan limon büyüklügünde parçalar kopartıyoruz ve unlu zeminde oklava ile çok aşırı ince olmayacak şekilde açıyoruz(kalınlık aynı saç böregi kalınlıgında olacak).Açtıgımız hamurun üstüne tereyagımızı elimizle iyice sürüyoruz.Ve üstüne toz şekerimizi serpiyoruz.
Daha sonra hamuru rulo şekilde sarıp uçlarından başlayarak kendi etrafında kıvırıyoruz ve üstüne elimizle hafif bastırıyoruz(gül şekli verecegiz).Bu şekilde yine şekerli hamurumuzu 10-15 dakika kadar bekletiyoruz.Daha sonra bekleyen şekerli hamurumuzu oklavayla açıyoruz.Yine çok ince olmayacak.Ve en önemli ayrıntı hamuru açarken yırtmamaya dikkat ediyoruz çünkü hamur açarken yırtılırsa şekeri akar.Açtıgımız böregimizi kızgın teflon tavada arkalı önlü pişiriyoruz.Aman çok sıcak yemeyin şeker damagınıza yapışıp yakabilir.
Afiyet olsun.

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık süper olmuş öpüyorum.

mandalincikmazi dedi ki...

Rahmetli anneannecim yapardı bunu ama şekli gözleme gibi olur içinede kendi yaptığı tereyağından koyar bir güzel odun ateşinde saçta pişiridi :)
katmer derdik adına
eskilerin tadı bir bambaşka oluyor canım seni çok iyi anlıyorum.
Ellerine sağlık canım ..........
Sevgiler..........

lezzet sefasi dedi ki...

Sekercim ben bu sekerli ekmeye bayildim.
Annenin ellerine saglik.
Sevgiler
Sefa

Birsel ve İrem dedi ki...

Anne elinden harika bir lezzet olmuştur, afiyet olsun. Benim de çocukluğumda bayıldığım lezzetler vardı; uzun zamandır yiyemediğim, özlediğim. Şimdi yesem aynı zevki alırmıyım, bilmiyorum ama .... Anemin, babaannemin yaptığı harika hamurişleri vardı, odun ateşinde ve sacda pişirdikleri. Şimdi kimse yapmıyor, ne yazık. Yazın gittiğimde anneme yaptırmaya çalışayım.
Sevgilerimle....

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı günler, ellerinize, emeğinize sağlık. Benimde favorim çok sık yaparız şekerli,tahinli çayla birlikte çok güzel gidiyor. Şekerli ekmeğiniz ayrıca çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık eylemim benim pek aram yok ama abim çok sever bunu :)

Gülcan dedi ki...

çok pratik ve lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.

özlem dedi ki...

ayy süper görünüyor. şekerli şekerli nasılda canım çekti. ellerine sağlık. tahinliside süper olur bence

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; herkesi eskiye götürdüğün gibi benide çok derinlerden anılarıma götürdün...Öpüyorum....

Unknown dedi ki...

Eylemciğim annenizin ellerine sağlık çok güzel bir tarif olmuş.Tam benlik ben tatlıyı çok severim şekerin olduğu her yerde varım:)))
sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

annenin eline sağlık nefis olmuş çook belli.
sevgiler..

fatma dedi ki...

eylemciğim annenin ellerine saglık benim annemde bunu kuru yufkadan yapar

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık eylem ciğim,tatlı nerede ben oradayım:)canım meyvaları yumurta akına bulayınca yerken hiç bir koku hissetmiyorsun,sevgiler....

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı akşamlar, sizin için bloğumda bir süpriz hazırladım. Lütfen gelip alınız.

Saygılar.

sarkaç dedi ki...

Hiç garip gelmeyecek. Benim de tatlılarla pek aram yoktur ama bu bir başka.

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım nefis görünüyor.güzel lezzet dolu bir hafta sonu olsun.sevgilerimle..

Cafe Pepela dedi ki...

Merhaba.
Harika görünüyor şekerli ekmek.Özellikle tatlılarda 'çok sabırsızım' hemen yapasın geliyor :)
Ellerine,gönlüne sağlık arkadaşım.
Kalbi selamlarımla

muhabbetsofrasi dedi ki...

bende küçükken makarnanın üzerine şeker döker yerdim o geldi aklıma :)

makarna illaki çubuk makarna olacak ama

makarnayı bir yandan hüpletirken diğer yandan erimiş şeker akacak yoksa çıkmıyor keyfi :D

muhabbetsofrasi dedi ki...

bende küçükken makarnanın üzerine şeker döker yerdim o geldi aklıma :)

makarna illaki çubuk makarna olacak ama

makarnayı bir yandan hüpletirken diğer yandan erimiş şeker akacak yoksa çıkmıyor keyfi :D