16 Şubat 2010 Salı

ETLİ KURU PATLICAN DOLMASI


Aslında hep yedigim ama hiç yapmadıgım bir lezzet kuru patlıcan dolması.Gaziantep yöresel yemegi,ama kuru patlıcan dolmasını yapan birçok yöre de var.Ama bence önemli olan tadının nasıl oldugu aslında.Ben küçükkken annem hep yapardı.Ama Antalya'da patlıcanı kurutmak mümkün olmadıgı için ben hiç yapmamıştım.Annem kurutup getirmiş sagolsun banada sadece yapmak düştü.

KURU PATLICAN DOLMASI MALZEMELERİ:
  • 10 adet kuru patlıcan(biz çekirdek aile oldugumuz için bize yetti)
  • 250-300 gr kıyma
  • 2 adet kuru sogan
  • yarım bag maydanoz
  • her bir patlıcan için 1 tatlı kaşıgı(silme) pirinç
  • yarım yemek kaşıgı biber salçası
  • yarım yemek kaşıgı domates salçası
  • limon suyu(ben 1 yemek kaşıgı nar ekşisi kullandım)
  • nane,kırmızı toz biber,karabiber,tuz
  • sıvıyag
Kuru patlıcanları kaynayan suda yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.İçini ben çigden hazırlıyorum.Soganları,maydanozları küçük dograyın.Bütün malzemeleri koyup güzelce karıştırın.Yumuşamış patlıcanları çok doldurmamak kaydı ile pirinçli ve kıymalı iç ile dolduruyoruz.(patlıcanların agzında birer parmak boşluk kalacak şekilde dolduruyoruz)Tencereye diziyoruz ve üzerini az geçecek kadar sıcak su ilave edip pişmeye bırakıyoruz.
Afiyet olsun.

12 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Nefis görünüyor, ellerine sağlık. Kuru patlıcan dolmasını çok severim. Üniversite yıllarında Antep'li bir arkadaşımın annesi hazırlayıp göndermişti, tadını hala unutamıyorum. Benim yaptıklarım aynı tadı vermedi, kullanılan malzemeden kaynaklanabilir. Sevgiler.

aleyna dedi ki...

eline sağlık canım.doğrusu buralarda çok tüketilen bi r lezzet değil.malatyalı yan komşumda yemiştim

ahsen58 dedi ki...

ellerine sağlık canım

Sevtap dedi ki...

benimde hep duyup hiç yapmadığım bir tat bir ara deniyim bende ellerine sağlık cnm

Ece dedi ki...

OY OY OY GENE DOKTURMUŞSÜN BIZ KURU PATLICAN BIBERE KOFİK DERIZ:))) MUHTESEM GORUNUYORLAR ELLERINE SAGLIK,KARNIM TOK OLDUGU HALDE ONU YUFKAYA SARIP AZ LIMANLA DURUM YAPMAK LAZIM SONRADA TIKA BASA YEMEK LAZIM:)

papatya dedi ki...

En sevdigim yemekler arasindadir yemis gibi oldum inan.Ellerine saglik super gorunuyor..
Sevgilerimle..

pelince dedi ki...

Bizde de çok sık yapılır,bayılırım bende lezzetine..
ellerine sağlık..

Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Bende çok severim ama hiç yapmadım...Seninki de çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..



Sevgilerle..

Pembe Tatlar dedi ki...

Eylemciğim aynen çok yediğim ama hiç yapmadığım bir lezzet...

Elelrine sağlık...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık, kuru patlıcan dolması nefis görünüyor.
Kendisini çok severim, sağolsun annem yapıyor, benim yapmama gerek kalmıyor.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok severim çok da güzel görünüyor.Sevgi ve saygılarrr....

Esma Ercengiz dedi ki...

Ellerine sağlık.. Nefis görünüyor..